۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۱۷۳۵۰
آیت الله حیدری:

شکوه عید غدیر عاملی در عزت و کرامت مسلمانان است

شکوه عید غدیر عاملی در عزت و کرامت مسلمانان است
آیت الله حیدری با بیان اینکه ولایت قلب شریعت و اسلام است، گفت: برگزاری باشکوه عید غدیر عزت و کرامت را به مسلمانان ارزانی می‌کند.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید امت اسلام به استناد روایت رسول خدا (ص) است، اظهار داشت: علت بزرگ بودن چنین عیدی آن است که روح غدیر مربوط به امامت و ولایت می‌باشد و امامت و ولایت از اصول دین بوده و اعیاد دیگر مربوط به فروع دین هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقایسه فروع و اصول دین، اصول برتری دارد؛ از این رو عید غدیر مربوط به ولایت است و ولایت قلب شریعت و اسلام محسوب می‌شود.

آیت الله حیدری برگزاری باشکوه عید غدیر را عاملی در نزدیکی مسلمانان به حبل الله، دعوت به وحدت و ایجاد اقتدار برای امت اسلام و بصیرت، عزت و کرامت جدا از پاداش اخروی برشمرد.

متولی حوزه علمیه الغدیر اهواز اظهار داشت: این حوزه در شب عید غدیر مراسم عمامه گذاری را برای چندین طلبه با حضور آیت الله موسوی و نماینده، ولی فقیه در استان برگزار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجمعات و جشن‌های مذهبی با حضور اقشار مختلف دیگر فعالیت مدرسه الغدیر اهواز به مناسبت عید غدیر است./۹۴۵۶/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حاتم شرفی
ارسال نظرات