۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۳۵۲
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

بزرگداشت غدیر روزه داری است + فیلم

بزرگداشت غدیر روزه داری است + فیلم
مدیر موسسه طلیعه ظهور گفت: بزرگداشت روزغدیر، روزه داری روز غدیر است و فضیلت اصلی این روز اطعام مردم و افطاری دادن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی دوشنبه شب در «سیزدهمین غدیرانه روی دست آفتاب» مجمع فرهنگی الغدیر که در دبیرستان امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: روز عید غدیر باید یاد و نام امام زمان (عج) در اوج باشد و روز تجدید عهد با ولایت و امامت امام عصر است.

مدیر موسسه طلیعه ظهور افزود: برای به روز شدن غدیر باید با ولایت امام زمان (عج) عهد و پیمان و بیعت کرد چرا که پیامبراکرم (ص) در فراز ۳۵ در ۱۸ مقام دانشگاه مهدی شناسی بر پا کرده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به لزوم استمرار ولایت و امامت در عصر غیبت، اظهار داشت: امام خمینی (ره) می‌فرماید، بزرگترین پیام غدیر این است که حقانیت حکومت اسلامی و سیاست و مدیریت برای پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم است و در عصر غیبت برای کسانی است که ویژگی‌هایی مانند مالک اشتر داشته باشند و متعهد به عهد نامه مالک اشتر باشند.

وی افزود: غدیر اگر بخواهد به روز باشد باید در عصر غیبت تمام مدیران و دولتمردان و مسؤولان و نمایندگان در حد و اندازه مالک اشتر باشند تا بهره‌ای از رشادت و سیاست و مدیریت و شجاعت علوی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه گفت: در یکی از بند‌های عهد نامه مالک اشتر آمده است با ثروتمندان و اشراف همراه نشوید و در مسیری که آن‌ها تعیین می‌کنند حرکت نکنید، بنابراین برای به روز شدن غدیر و اجرایی شدن آن باید عهدنامه مالک اشتر که منشور، ولی فقیه و رهبران و مدیران جامعه است اجرایی شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: امام راحل می‌فرماید، اگر مسؤولی در جمهوری اسلامی ایران مسؤولیت داشته، اما دغدغه امامت و مهدویت و دغدغه زمینه سازی ظهور نداشته باشد این مسؤول اگر اهل خدمت هم باشد خائن و خطرناک است.

وی در ادامه با تأکید بر بزرگداشت غدیر، روزه داری و اطعام مردم را از جمله راه‌های بزرگداشت غدیر دانست و اظهار داشت: برخی این دو را در تضاد با یکدیگر می‌دانند، اما روایات زیادی برای روزه داری غدیر است که این روز به اندازه همه روز‌های دنیا است و کفاره ۶۰ سال گناهان انسان است و یکصد حج واجب مقبول و یکصد عمره مقبول محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: ثواب اطعام روزغدیر برابر با اطعام یک میلیون پبامبر و صدیق است و در برخی از خطابه‌ها به اطعام مردم تأکید می‌کنند به طوریکه روزه داری عید غدیر به حاشیه می‌رود و غریب می‌ماند.

به گفته وی حرف اصلی این دو پیام این است که هرکس توان روزه داری دارد عید غدیر را حتما روزه بگیرد که اگر روزه نگیرد ضرر کرده است چرا که روزه داری روزعید غدیر، بزرگداشت روز غدیر است و فضیلت اصلی این روز اطعام مردم و افطاری دادن در روزعید غدیراست.

مدیر موسسه طلیعه ظهور گفت: به دلیل اینکه در جامعه دینی اکثریت توان روزه گرفتن ندارند ناهار را اطعام شوند، اما روزه داری کم رنگ نشود و هرکس توان دارد روز عید غدیر را روزه داری کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه مبلغ روزه داری عید غدیر باشیم، اظهار داشت: آن‌هایی که قصد اطعام روز عید غدیر را دارند بسته‌های غذایی را تهیه کنند تا در افطار از آن استفاده شود.

به گفته وی روزه عید غدیر و اطعام آن فضیلت دارد و روز عید غدیر را روزه بگیرید و افطار را از اطعام عید غدیر استقاده کنید.

لازم به ذکر است، سیزدهمین غدیرانه روی دست آفتاب برای سیزدهمین سال متوالی است که از سوی مجمع فرهنگی الغدیر شهرستان کاشان با هدف ترویج فرهنگ غدیر برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 8
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات