۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۱۷۳۵۶
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش مطرح کرد؛

فرهنگ انقلاب از مرزهای کشور فراتر رفته|مقاومت و تکیه بر داخل، راه شکست دشمن

فرهنگ انقلاب از مرزهای کشور فراتر رفته|مقاومت و تکیه بر داخل، راه شکست دشمن
سرتیپ پوردستان با اشاره به این که فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است، گفت: راه پیروزی بر دشمنان مقاومت و توجه به قدرت داخلی و عدم اعتماد به بیگانگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین شب از مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به همت بسیج حوزه مقاومت شهید ورزنده شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهدا در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد.

سردار سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) در تعریف از یاران خودشان در شب عاشورا، اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) در شب عاشورا خدمت برادرشان امام حسین(ع) رسیدند و نسبت به بی وفایی مردم گله کردند که ایشان فرمودند: خواهرم نگران نباش که یاران من بهترین یاران هستند و من آنها را آزمایش و امتحان کرده ام.

وی افزود: هدف امام حسین(ع) از این سخن این بود که یاران کم نظیر خود را معرفی کرده و الگویی نیکو به آیندگان نشان بدهند؛ یعنی مدافعان حریم ولایت کسانی هستند که نه سرما و نه گرما و نه سختی ها و مشقت ها تأثیر منفی در ایمان و عقیده آنها ندارد.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش در ادامه جوانان این مرز و بوم را یاران حقیقی اهل بیت(ع) معرفی کرد و افزود: وقتی شیپور جنگ توسط صدام که دست نشانده آمریکا و اسرائیل بود نواخته شد، فرزندان برومند شما این بار ندای هل من ناصر نائب امام زمان(عج) را پاسخ داده و بار دیگر پشت یاران امام حسین(ع) به جبهه ها شتافتند و تأکید کردند که دین لقلقه زبان آنها نیست.

سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کشور و منطقه ما امروز در وضعیت حساسی قرار دارد، گفت: بعد از جنگ هشت ساله تحمیلی هنوز دو قدرت شرق و غرب یعنی آمریکا و شوروی بر جهان حکومت می کردند که مدتی نگذشت که شوروی از هم پاشید، آمریکا از این قضیه خشنود بود چراکه گمان می کرد ابر قدرت همیشگی جهان شده  ولی این خوشحالی آنها دوام چندانی نداشت.

وی اضافه کرد: آنها فهمیدند هرچند شوروی که قطب شرقی بوده از بین رفته است ولی هم اکنون قطبی در جهان اسلام در حال شکل گیری است که با خوی استعمار گری و استکبار گری آنها نمی سازد، به همین جهت در سال 2001 حملات خود را به افغانستان و عراق شروع کردند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که آمریکا در طول مدت 14 سال هیچ ثمری از جنگ در عراق و افغانستان نبرد، ابراز کرد: هدف اصلی آنها محاصره کردن جمهوری اسلامی ودر نهایت نابود کردن ایران اسلامی بود، ولی کور خوانده بودند چراکه در رأس این کشور رهبری حکیم و فرزانه و امتی همیشه در صحنه هستند که هرگز خوی استعماری مستکبران را نمی پذیرند.

وی با بیان این که نیروهای مسلح کشور برای هر مبارزه و جنگی در نهایت آمادگی و صلابت هستند، گفت: آمریکا و ایادی آنها وقتی از جنگ نظامی داخل ایران و اطراف ایران و امروز از طریق جریان های تکفیری به نتیجه نرسید به فکر این افتاد که از طرق دیگر به کشور ما ضربه بزند که در این شرایط ما باید بسیار هوشیار باشیم.

سرتیپ پوردستان در ادامه با اشاره به این که فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: تنها راه پیروزی بر دشمنان مقاومت است، همان راهی که ملت های آزادی خواه دیگر هم به پیروی از انقلاب اسلامی ایران به آن پی برده اند؛ مردم شریف ایران فرزندان عاشورا هستند و با مقاومت و صلابت خود هرگز اجازه نمی دهند که دشمنان به مرزهای کشور ما نزدیک شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افول و خمودگی دولت آمریکا یادآور شد: ایمان داشته باشیم که آمریکا در حال افول است همچنانکه رهبر معظم انقلاب این نوید را داده بودند، امروز کشور آمریکا مشکلات داخلی زیادی دارد، برخی از مناطق آن خواهان استقلال هستند و دولت آمریکا بزرگترین بدهکار جهان محسوب می‌شود و ان شاءالله همانطور که برخی پیش بینی کرده اند ترامپ آخرین رییس جمهور آمریکا باشد./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات