۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۳۵۸
با اهدای نشان شهدایی مشق عشق به آیت الله سعیدی؛

نهمین یادواره شهدای مشق عشق به کار خود پایان داد

نهمین یادواره شهدای مشق عشق به کار خود پایان داد
نهمین یادواره شهدای مشق عشق با سخنرانی آیت الله سعیدی و امیرسرتیپ پوردستان در شب عید غدیر به کار خود پایان داد و نشان مشق عشق نیز به آیت الله سعیدی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین شب از مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهدا در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم با اشاره به لزوم احیای غدیر در جامعه اظهار داشت: ان شاءالله اگر عید سعید غدیر به شکلی که از اربعین امام حسین(ع) و عاشورا پاسداری می کنیم، احیا شود نتایج روشن و درخشانی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

همچنین در این مراسم امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان مدیر مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به این که فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: تنها راه پیروزی بر دشمنان مقاومت و توجه به قدرت داخلی و عدم اعتماد به بیگانگان است.

در بخشی از این مراسم نیز سرهنگ شمسعلی اسدی فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با بیان این که نیروهای مسلح حافظ امنیت کشور هستند، گفت: ما با شعار اکمال دین در غدیر پیش رفتیم و به جایی رسیدیم که امروز ارتش جمهوری اسلامی در هوا و فضا و زمین و دریا همیشه افتخار آفرین است.

در این مراسم که به همت بسیج حوزه مقاومت شهید ورزنده مسجد نبی اکرم(ص) خیابان آذر قم برگزار شد، هشت شب مجلس به یاد شهدای سادات، ورزشکار، مدافع حرم، ارتش، شهرداری قم و همچنین به یاد آزادگان و دیگر اقشار برگزار و مسؤولان و سخنرانان برجسته ای در آن به ایراد سخن پرداختند.

در این هشت شب همچنین علاوه بر مداحی، مدیحه سرایی و اجرای برنامه های فرهنگی، اجرای مسابقات به ده ها نفر از حاضران در این مراسم سفر کربلای معلا و مشهد مقدس اهدا شد.

یادواره شهدای مشق عشق تا سه سال گذشته در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد، ‌اما از  آنجا که در سال های اخیر، ‌هفته دفاع مقدس با ایام محرم مقارن شده است، این یادواره در ایام دهه ولایت و روزهای میانی عید سعید قربان و عید غدیر برگزار می‌شود.

امسال، نهمین سال است که یادواره شهدای مشق عشق دراستان قم با عنوان «هشت شب با شهداء در دهه ولایت» از ۲۱ تا ۲۸ مرداد ماه و با همت پایگاه بسیجیان شهدای خیابان آذر برگزار شد.

 از جمله سخنرانان این مراسم می‌توان به حجت الاسلام تویسرکانی ‌نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ پور دستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر رفیعی، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی و حجت‌الاسلام ماندگاری اشاره کرد.

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ناحیه امام حسین(ع)، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدافند حضرت معصومه(س)، حوزه مقاومت شهید ورزنده و شهید قربانی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، صدا و سیمای قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد قم، موسسه حضرت خدیجه(س)، جامعه المصطفی(ص) و اداره کل ورزش و جوانان استان قم، از جمله ارگان هایی بودند که در نهمین یادواره شهدای مشق عشق همکاری داشتند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات