۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۱۷۳۶۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

مباحث غدیر عین وحدت است

مباحث غدیر عین وحدت است
استاد حوزه علمیه مباحث غدیر را عین وحدت دانست و گفت: در مباحث اعتقادی باید اوج ادب و انصاف رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی عید غدیر را عید بزرگ شیعیان دانست و گفت: ما آن چه باید نسبت به غدیر انجام می دادیم، انجام نداده ایم و باید جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به سند غدیر در آیات و روایات، اظهار کرد: ما در موضوع غدیر در قرآن، حدیث، سنت، تاریخ سخن فراوان داریم، از جمله مگر کسی می تواند آیات اول سوره معارج و آیات 3 و 67 سوره مائده را بخواند و غدیر را فراموش کند و به داستان غدیر اشاره نکند.

وی با اشاره به وجود سند غدیر در کتاب های علمای اهل سنت، ابراز کرد: احمد بن حنبل از بزرگترین علمای اهل سنت  کتابی با عنوان فضایل الصحابه را 1200 سال قبل نوشته که این کتاب مرجع اهل سنت نیز است، در این این کتاب 370 حدیث در عظمت امیرالمومنین(ع) آورده است، حدیث غدیر، حدیث منزلت، حدیث رایت، آیه تطهیر، حدیث کساء و حدیث سفینه، حدیث مودت، حدیث محبت حضرت علی(ع) از جمله احادیثی است که این عالم بزرگ اهل سنت در این کتاب آورده است.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان داشت: امروز مراقب باشید وسوسه و شبهه کسانی که شبهه افکنی می کنند، نمی تواند تأثیر گذار باشند چون ما منابع غنی در مورد عید غدیر در دست داریم.

وی در ادامه به منابعی و روایاتی که به غدیر پرداخته است، اشاره و تصریح کرد: در کتاب های تهذیب، کافی، نهج البلاغه، 11 جلد کتاب علامه امینی به بحث غدیر پرداخته اند  همچنین کتابی مشتمل از 110 نامه علامه شرف الدین که به صورت پرشس و پاسخ است به صورت مفصل به غدیر پرداخته است و به زبان های زنده دنیا نیز ترجمه شده است پس اهل کتاب باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به تعییین جانشینی حضرت علی(ع)  توسط پیامبر(ص) در غدیر خم، خاطرنشان کرد: آیا ممکن است که پیامبر(ص) که 23 سال برای اسلام تلاش کرد و ده ها هزار سخن در مورد واجبات، محرمات، مکروه هات و مستحبات بگوید، حتی مدل مسواک زدن را بگوید اما مدل اداره حکومت را نگوید؟ آیا می شود این پیامبر همه چیز را گفته باشد و قصه جانشینی خود را نگفته باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مباحث غدیر را عین وحدت دانست و گفت: در مباحث اعتقادی باید اوج ادب و انصاف رعایت شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه به برگزاری باشکوه عید غدیر خم تأکید و اظهار کرد: اگر این عید باعظمت را باشکوه برگزار می کردیم، این همه حوادث تلخ را نداشتیم، عاشورا رخ نمی داد، این همه حوادث و مشکلات برای اهل بیت(ع) پیش نمی آمد، مشکل این است که از ابتدا غدیر را فراموش کردیم.

وی با اشاره به اعمال عید غدیر و فضائل این روز، ابراز کرد: از اطعام و شادی افراد در این روز غفلت نکنید در روایات آمده است که «اگر کسی در روز عید غدیر به یک مومن اطعام دهد مانند این است که به همه انبیا و صالحین اطعام داده است.» همچنین صله رحم، محبت، صلح و صفا داشته باشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات