۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۱۷۳۶۵
در روز عید غدیر صورت گرفت؛

طرح اطعام ۳ هزار نفری در شهرستان هویزه

طرح اطعام ۳ هزار نفری در شهرستان هویزه
حجت الاسلام حمزه نژاد با اشاره به پیاده روی علوی در هویزه از اطعام ۳ هزار نفر در روز عید غدیر خبر داد.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعیاد مبعث و غدیر را دو واقعه مهم جهان اسلام و مکمل یکدیگر برشمرد و گفت: میرزا جواد ملکی تبریزی بیان می‌کند که عید غدیر جزء تمام کننده بعثت رسول خدا (ص) است؛ از این رو خداوند به رسولش دستور ابلاغ ولایت علی (ع) را می‌دهد؛ از سوی دیگر همه مجاهدت ها، هجرت و آزار و اذیت‌ها و تبلیغ دین طی ۲۳ سال در صورت عدم ابلاغ فرمان ولایت به نتیجه نمی‌رسیدند.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه روز غدیر به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت در قرآن نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) می‌گویند اگر مردم از منزلت روز غدیر آگاهی داشته و چنین روزی را درک می‌کردند، ملائکه با آن‌ها مصافحه داشتند؛ برای معرفی چنین روزی نظام اسلامی سال به سال بر شکوه عید غدیر می‌افزاید تا مردم از چنین خورشید فروزانی کمال بهره را ببرند.

متولی مدرسه رضویه هویزه عنوان داشت: حرکت و برافراشتن نمادین بیرق ولایت و امیرمؤمنان علی (ع) در اول دهه ولایت روی داد ضمن اینکه پیاده روی علوی در روز غدیر را به همراه مداحی و شعرخوانی در سطح شهرستان شاهد هستیم.

حجت الاسلام حمزه نژاد با بیان اینکه در سطح شهرستان شاهد اطعام علوی هستیم، ادامه داد: اطعام ۳ هزار نفر در روز غدیر از سوی مؤمنان و خیران شهرستان صورت می‌گیرد.

وی پیرامون فعالیت‌های مدرسه رضویه اظهار داشت: مدرسه رضویه در ستاد غدیر شهرستان متکفل تبلیغ مباحث غدیر شده و طلاب در مجالس و محافل به تبیین خطبه غدیر، تاریخ و احادیث مرتبط با غدیر می‌پردازند./۹۴۵۶/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حاتم شرفی
ارسال نظرات