۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۳۷۵
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

غدیر، روز شایسته سالاری است

غدیر، روز شایسته سالاری است
مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: عید غدیر، عید شایسته سالاری است و خداوند در آن به ما آموخت که برای مسؤولیت‌های بزرگ، انسان‌های شایسته را انتخاب کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز، در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب خوزستانی در مسجد اعظم اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مراسم عید غدیر امسال۸۰ طلبه به کسوت روحانیت درخواهند آمد، عنوان داشت: امیدواریم طلاب تازه معمم شده راه انبیاء، ائمه معصومین، شهدا و اوصیاء را ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: صبح امروز ۲۲ طلبه خوزستانی در مسجداعظم اهواز معمم شدند و در ادامه نیز تعدادی از طلاب مدرسه امیرالمؤمنین شهرستان کارون با حضور در مصلای شهرستان به دست آیت الله موسوی جزایری معمم می‌شوند و امشب در مدرسه الغدیر اهواز شاهد عمامه گذاری خواهیم بود.

این مقام مسؤول گفت: عید غدیر، عید شایسته سالاری است و خداوند در عید غدیر به ما آموخت که برای مسؤولیت‌های بزرگ، انسان‌های شایسته را انتخاب کنیم و با کسی تعارف نداشته باشیم، تا آنجا که خداوند به رسولش می‌گوید اگر به دستور من عمل نکنی و فرد شایسته را معرفی نکنی با تو برخورد خواهم کرد.

حجت الاسلام بهرام پور بیان داشت: از آنجا که راه سعادت انسان‌ها و ضربه خوردن دشمنان از طریق ولایت حاصل می‌شود؛ از این رو دشمنان در مقابله با چنین مسأله‌ای تمرکز ویژه‌ای دارند و هیچ توجهی به نماز و روزه و سایر عبادت‌ها ندارند.

وی گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه در دفاع از ولایت، تبیین راه، ولی امر و امام زمان (عج) است که از دیرباز علما چنین وظیفه‌ای را عهده دار بودند وهر آنچه اهل بیت (ع) برای هدایت مردم گفتند را علما نشر دادند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: مثل علما مثل رودخانه‌هایی است که از اقیانوس‌ها نشأت گرفته و تا بازگشت به دریا‌ها همه را سیراب می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات