۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۱۷۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شعار دموکراسی غربی چیزی جز عوام فریبی افکار عمومی نیست

شعار دموکراسی غربی چیزی جز عوام فریبی افکار عمومی نیست
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در حکومت ولایی پابرهنگان در رأس قدرت هستند، گفت: حکومت دموکراسی غربی چیزی جز عوام فریبی افکار عمومی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عیدالله الاکبر غدیرخم در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: اعظم اعیاد امت اسلامی، عید غدیر است.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر عید کاملا سیاسی است، ادامه داد: عید غدیر صرفا یک عید احساسی و حبی نیست زیرا اگر قرار بود مردم تنها امام علی(ع) را دوست داشته باشند فلسفه غدیر این همه دشمن پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: اگر قرار نبود امام علی(ع) در امور سیاسی جامعه اسلامی دخالت کند قطعا کسی با ایشان دشمنی نداشت که بتوانند حضرت را 25 سال خانه نشین کنند.

استاد حوزه علمیه درباره علت غربت امام علی(ع) اظهار داشت: اگر امروز شیوه حکمرانی امام علی(ع) به مردم عالم گفته شود افراد بسیاری به مذهب تشیع روی می آورند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین پناهیان درخصوص فرق حکومت ولایی با حکومت دموکراسی گفت: در یک جامعه دموکراتیک پایه حکومت براساس عوام فریبی در جهت دادن به آرای مردم و رای دوشیدن از آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: تظاهرات هفتگی مردم فرانسه مبین فریبکاری سیاسی در سرزمینی است که خود را مهد دموکراسی می‌داند؛ بنابراین معنای اصلی دموکراسی آن است که انسان می‌تواند با شعارهای کاذب آرای مردم را دریافت کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در حال حاضر غربی ها از شعارهای سیاسیون خودشان ناامید هستند، ادامه داد: در حکومت دموکراسی سیاستمداران به هر قیمتی آرای مردم را به خود جلب می کنند اما در حکومت ولایی مسؤولان نه تنها مردم را فریب نمی دهند بلکه تلاش می کنند تا حمایت عوام از حکومت بر مبنای عقلانیت، یقین و هوشیاری باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حکومت دموکراسی سیاسیون در پس پرده زد و بندهای سیاسی دارند در حالی که در حکومت ولایی چنین نیست و اصالت دادن به هوشیاری انسانها ملاک است لذا در حکومت ولایی جایی برای لابی گری باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: در حکومت دموکراتیک فرهنگ کدخدا را ببین ده را بچاپ حاکم است و زالو صفتان از احترام خاصی برخوردار هستند اما در حکومت ولایی سرمایه داران اصالتی ندارند و پارهنگان در راس قدرت قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه افزود: حکومت ولایی سراسر عقلانیت است، با این که طرفدار محرومان است اما ضد سرمایه داری نیز نیست.

وی با اشاره به اهداف دو حکومت دموکراسی و ولایی، گفت: در حکومت ولایی پیشرفت مردم مد نظر است در حالی که این امر در حکومت های دموکراسی معنا ندارد؛ در حکومت ولایی مسائل توسط مردم حل می شود در حالی که این امر در حکومت دموکراسی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حکومت ولایی سیاستمداران کمک می‌کنند مردم کارخانه تاسیس کنند نه اینکه خود کارخانه بسازند و دست به رانت خواری بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: در حکومت ولایی مردم عاشق ولایت هستند و با همه وجود برای ولایت کار می‌کنند ولی در جامعه جمهوری چنین نیست و کسی به خاطر رییس دولت از منافع خود کوتاه نمی آید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات