۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۴۰۳
استاد حوزه علمیه:

خانواده محل تمرین ولایتمداری و تبعیت از امام زمان است

خانواده محل تمرین ولایتمداری و تبعیت از امام زمان است
استاد حوزه علمیه گفت: خانواده نهادی کوچک برای تمرین ولایتمداری است که شیعه در آن تعامل با مومنان دیگر و تبعیت از امام زمان(عج) در امت اسلامی را تمرین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام زندیه استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه ۲۹ به مناسبت عید غدیر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: در قرآن کریم ما سه نوع ولایت داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم کارهای ما رنگ و بوی خدایی بگیرد و به خداوند متصل شویم باید این سه ولایت را با هم داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع اول ولایت اظهار کرد: ولایت پیامبران و ائمه معصومین(ع) نخستین نوع ولایت است که مربی جامعه بشری هستند.

حجت‌ الاسلام زندیه با بیان اینکه بسیاری از کارهای نیک اصل و اساس خوبی دارند اما وقتی تحت نظر مربی نباشد به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود، عنوان کرد: به عنوان مثال تیراندازی خوب است اما اگر بر اساس آنچه مربی آموزش می‌دهد نباشد در جهت رشد فرد یا جامعه قرار نمی‌گیرد. زمانی که امام حسین(ع) به سوی کربلا در حرکت بودند حاجی‌ها در کعبه طواف می‌کردند این حج هیچ سودی برای آنها نداشت زیرا نقشه سعادت و بندگی الهی در دستان امام بود.

وی با اشاره به نوع دوم ولایت مبنی بر ولایت شیعیان بر یکدیگر، بیان کرد: بر اساس روایات رسیده برخی مومنان بر برخی دیگر ولایت دارند، از جمله مشکلات ما شیعیان این است که نسبت به این ولایت متعهد نیستیم.

استاد حوزه علمیه افزود: بسیاری شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) به عنوان ولی قبول دارند اما شیعه را به عنوان ولی نمی‌پذیرند، وقتی بین شیعیان اختلاف و تفرقه وجود داشته باشد این ضرر امام زمان(عج) است.

حجت‌ الاسلام زندیه ادامه داد: بسیاری از ما اختلافات، ناراحتی و دلشکستگی‌های بین خودمان را حل نمی‌کنیم بر همین اساس زندگی ما دچار بحران و مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت بین مومنان بسیار اهمیت دارد، گفت: تا زمانی که مومنی قلب مومن دیگر را شکسته باشد و او را راضی نکند خداوند هم از او راضی نمی‌شود، ما شیعیان بین خودمان ناراحتی و اختلافات را حل کنیم خداوند مشکلات ما را حل خواهد کرد و اتصال ما با امیرمومنان امام علی(ع) برقرار می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره ولایت سوم، اظهار کرد: هر کس ولایت اول و دوم را درست کند خداوند با ولایت خود امور را در دست گرفته و می‌فرماید تو در هر زمینه با من تجارت کن من خود سود آن را تنظیم می‌کنم، در این حالت خداوند امور مومن را در دست گرفته و از تاریکی‌های زندگی به سوی نور می‌برد.

حجت‌ الاسلام زندیه افزود: خانواده نهادی کوچک برای تمرین ولایتمداری است که شیعه در آن تعامل با مومنان دیگر و تبعیت از امام زمان(عج) در امت اسلامی را تمرین می‌کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات