۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۷۴۰۵
مدیر حوزه علمیه استان سمنان پاسخ داد؛

چرا باید غدیر را بزرگ بداریم و پیام آن را نسل به نسل منتقل کنیم؟

چرا باید غدیر را بزرگ بداریم و پیام آن را نسل به نسل منتقل کنیم؟
مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه غدیر غدیر یک فرهنگ جهان شمول است، گفت: قوی‌ترین منطق شیعه در دفاع از ولایت غدیر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در مراسم جشن بزرگداشت عید سعید غدیر که شامگاه سه شنبه با حضور جمع گسترده‌ای از دوستداران و عاشقان ولایتمدار حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) برگزار شد، اظهارداشت: امروز از مهمترین نکات پاسخ دادن به این سوال است که چرا باید غدیر را به عنوان بزرگترین اعیاد گرامی بداریم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه نه تنها شیعیان بلکه دنیای اسلام باید نگاه ویژه‌ای به واقعه غدیرخم داشته باشد، خاطرنشان کرد: نخستین پاسخ سوال ما در کلام شریف رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیریه آمده است، خطبه‌ای که اهل سنت تنها یک جمله از آن را نقل کرده اند و کتب و منابع شیعه این خطبه را مفصل بیان کرده اند.

امام جمعه موقت دامغان اضافه کرد: رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) فرمود،‌ای گروه مردم من خلافت و امامت را تا روز قیامت در علی و نسل او قراردادم و آنچه که من مامور بودم برسانم و تبلیغ کنم ابلاغ نمودم تا حجتی باشد برای کسانی که اکنون در غدیرخم حاضرند و آنانکه نیستند، همانا وظیفه تمام کسانی که حاضرند است که به غایبان و پدران به فرزندانشان تا قیامت این پیام را منتقل کنند.

وی تصریح کرد: پس نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) وظیفه همه ما را که همانا انتقال پیام غدیر به فرزندان خود و نسل‌های آینده است را مشخص نموده است و نخستین راه آن بزرگداشت عید سعید غدیر خم است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه دومین دلیل برای بزرگداشت غدیر دفاع از عقیده است، اظهار داشت: هر انسانی باید از اعتقادات خود دفاع کند، شیعه‌ای که ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام) را پذیرفته باید از فرهنگ ولایت دفاع کند، قوی‌ترین منطق شیعه در دفاع از ولایت غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به اینکه برای دفاع از شیعه بودن ما واقعه غدیرخم بهترین دلیل است، گفت: دشمنان وقتی نمی‌توانند در برابر این منطق هدایتگر بایستند یا کلا غدیر را منکر می‌شوند یا به تحریف غدیر می‌پردازند، نظیر اینکه می‌گویند رسول الله (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم ولایت و جانشینی و امامت علی علیه السلام را اعلام ننموده بلکه تنها می‌خواسته بگوید، علی را دوست بدارید.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان یادآور شد: مرحوم علامه امینی در کتاب الغدیر با استفاده از منابع اهل سنت حقانیت غدیر و ولایت علی (علیه السلام) را اثبات نمود، امروز حکومت منحوس آل سعود انتشار و عرضه این کتاب را ممنوع کرده و داشتن آن در عربستان سعودی جرم است، زیرا آن‌ها در برابر منطق غدیر حرفی برای گفتن ندارند و غدیر حقیقت و حقانیت شیعه را ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه سومین دلیل ضرورت بزرگداشت غدیر این است که غدیر منحصر به یک زمان و مکان خاص نیست که عده‌ای بگویند اتفاقی در سال دهم هجرت در منطقه غدیرخم رخ داده و تمام شده است، حال آنکه گفتمان غدیر باید جهانی شود و جهانیان با فرهنگ و حقیقت غدیر آشنا شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان برگزاری جشن‌های ویژه عید غدیر و انتشار مفاهیم و تصاویر را تبلیغی برای حقایق و معارف آن و سبب روشنگری دانست و افزود: انتخاب نام مبارک علی (علیه السلام) و همسر بزرگوار آن حضرت برای فرزندان از سوی پدر و مادر‌ها خود یکی از راه‌های گرامیداشت غدیر و ولایت است؛ همانا غدیر یک فرهنگ جهان شمول است./۹۷۷/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات