۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۴۰۶
استاد حوزه علمیه:

امیرمومنان عصاره انبیای اولوالعزم است + فیلم

امیرمومنان عصاره انبیای اولوالعزم است + فیلم
حجت الاسلام پور موسوی از امیرمومنان به عنوان عصاره انبیای اولوالعزم نام برد و گفت: رسالت پیامبراکرم رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر و رسالت پیامبر با ولایت امیرمومنان کامل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سیدحسن پورموسوی سه شنبه شب درمراسم جشنواره غدیر علوی که در دارالسیاده علوی برگزار شد، گفت: امروز نه تنها شیعه و جهان اسلام، بلکه جهان بشریت مدیون پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) و انتصاب امیرمومنان (ع) است چرا که هر پیامبری آمد مکمل زحمات پیامبر قبل از خود شد تا به پیامبراکرم (ص) رسید و رسالت پیامبر اکرم (ص) با انتصاب امیرمومنان (ع) کامل شد.

وی افزود: رسالت پیامبراکرم (ص) رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر است و رسالت پیامبر تنها با ولایت امیرمومنان (ع) کامل می‌شود که با نصب امیرمومنان (ع) که موضوع انتصابی است و انتخابی نیست و خداوند آیه الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی را نازل کرد.

حجت الاسلام پور موسوی با اشاره به اینکه در روز عید غدیر خم سه موضوع مهم محقق شده است، گفت: نخستین موضوع اکمال دین پیامبر است که دین همه انبیا است، موضوع دوم اتمام حجت خدا بر بندگان خودش است که باید قدر نعمت ولایت را دانست و سومین موضوع مهمی که در روز عید غدیر محقق شد رضایت خدا و رضایت رسول خدا است.

وی از امیرمومنان (ع) به عنوان عصاره انبیای اولوالعزم نام برد و افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید تمام زیبایی‌ها و خوبی‌ها و خیرات در سه موضوع نگاه و سکوت و ذکر جمع شده است، هر نگاهی که عبرت آموزی در آن نباشد خطا است، هر سکوتی که در آن اندیشه نباشد غفلت است و هر سخنی که یاد خدا در آن نباشد بیهوده گویی است و خوش به حال کسی که نگاهش با عبرت آموزی، سکوتش با اندیشه ورزی و سخنش با یاد خدا همراه باشد و بر خطا و گناهش بگرید و مردم از بدی او در امان باشند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه انسان مومن هر آنچه را که می‌بیند با نگاه عبرت آموز است، گفت: باید از نگاه‌های روزانه‌ای که به موضوعات مختلف داریم عبرت بگیریم چرا که دنیا محل عبرت است، اما متأسفانه بیماری غفلت اجازه عبرت گرفتن از گذر زمان و عمر نمی‌دهد.

حجت الاسلام پور موسوی افزود: هرکلامی که رنگ و بویی از خدا نداشته باشد آن کلام لغو است و ذکر تنها سبحان الله گفتن نیست و آشتی بین دو نفر و جذب مشتری برای تامین هزینه خانواده هم ذکر است و رنگ و بوی خدایی دارد.

به گفته وی امروز در دهکده جهانی نوین کلام بیهوده و حرف لغو فراوان است و بسیاری از انسان‌ها فردای قیامت گرفتار زبان خود خواهند بود، از این رو علامه طباطبایی می‌فرماید برای حضور قلب در نماز و عبادت انسان باید زبان خودش را حفظ کند.

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله بهجت در پاسخ به درخواست دعا برای داشتن حضور قلب می‌فرماید، داشتن حضور قلب با دعا نیست با دوا است و باید مراقب زبان خود بود در حالیکه امروز بسیاری از مومنان مراقب زبان خود نیستند.

حجت الاسلام پور موسوی در ادامه با تأکید به جوان‌ها که هر پیامی را پیامک نکنند، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، در رابطه با آنچه که علم آن را ندارید حرف نزنید که چشم و گوش و زبان انسان در قیامت مسؤول آن است.

وی افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، هرنگاهی که در آن نگاه عبرت نیست تیر خطا است و هرکلامی که در آن کلام ذکر خدا نیست حرف باطل و لغو و بیهوده است و هر سکوتی که با فکر و تفکر نباشد خواب غفلت است.
 
لازم به ذکر است، ۹۵ درصد از اهالی روستای علوی در کاشان، انتسابی و اکتسابی از سادات هستند و اکثر ذراری حضرت زهرا (س) در این روستا از سادات طباطبایی هستند، روستای دارالسیاده علوی در ۴۰ کیلومتری کاشان و در منطقه مقدس اردهال واقع شده است که بقعه متبرکه حضرت سلطان محمود (ع) فرزند امام محمد باقر (ع) و برادر سلطانعلی بن باقر (ع) در آن قرار دارد./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات