۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۴۰۷
همزمان با عید غدیر صورت گرفت؛

تلبس ۲۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر

تلبس ۲۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر
مدیر مدرسه علمیه قائمشهر از تلبس بیست نفر از طلاب این مدرسه علمیه همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تلبس بیست نفر از طلاب این مدرسه علمیه همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.
 
وی با بیان این که این طلاب پس از طی کردن مراحل قانونی لباس مقدس روحانیت را به تن کردند، افزود: اتمام پایه پنج، گذراندن مراحل آمار و بررسی و قبولی در مصاحبه علمی از جمله مهم‌ترین شرایط تلبس در حوزه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال‌های اخیر نگاه به تلبس کاملاً قانونی شده است، خاطرنشان کرد: هر گونه تلبس در مدارس علمیه استان بر اساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می‌گیرد.
 
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که احراز صلاحیت طلاب برای تلبس از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه صورت می‌گیرد، بیان داشت: طلاب علاقه‌مند به تلبس باید با ثبت نام در سایت معاونت تهذیب، آمادگی خود را جهت گذراندن مراحل قانونی تلبس اعلام کنند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که در سال‌های اخیر به تلبس طلاب نگاه ویژه‌ای صورت می‌گیرد، افزود: کلیه مراحل تلبس طلاب بر اساس قانون جدید معاونت تهذیب صورت می‌گیرد.
 
حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه لباس روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حفظ شأن و عظمت این لباس یکی از مهم‌ترین وظیفه طلاب جوان حوزه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان با تلبس وارد عرصه جدیدی از علم آموزی در حوزه می‌شوند، خاطرنشان کرد: توجه به اخلاق و تربیت در حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از سوی طلاب جوان مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که مسؤولیت و وظیفه طلاب پس از پوشیدن لباس روحانیت بسیار سنگین‌تر می‌شود، تصریح کرد: طلاب جوان باید به گونه‌ای در جامعه رفتار کنند تا به الگویی برای آحاد جامعه تبدیل شوند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات