۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۴۰۸
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به کارکردهای فرهنگی مساجد

ضرورت توجه بیشتر به کارکردهای فرهنگی مساجد
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت توجه بیشتر به کارکردهای فرهنگی مساجد تأکید کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت روز جهانی مساجد، از مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه نشر و گسترش دین در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید سایر کارکرد‌های مساجد در جامعه دینی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی به کارکرد‌های فرهنگی، تربیتی و علمی مساجد نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر از ظرفیت مساجد در این بخش‌ها کمتر استفاده می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی مساجد بی توجهی شود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلامی در صدر اسلام از ظرفیت مساجد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رسیدگی به امور و مشکلات مردم در مساجد بود.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در طول تاریخ به ویژه دوران نهضت انقلاب، مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه ساماندهی نیرو‌های انقلابی بوده است، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز از این ظرفیت بالای دینی در جهت اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل استفاده می‌شده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مساجد بهترین پایگاه در جهت تقویت معنویت و ارزش‌های الهی در جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید فضای مساجد به گونه‌ای طراحی شود تا زمینه جذب جوانان در این پایگاه مهم دینی بیشتر فراهم شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت برنامه‌های فرهنگی را یکی از راه‌های مهم جذب جوانان به سمت مساجد دانست و تصریح کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای طراحی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی جهت پر کردن اوقات فراغت نسل جوان است.
 
حجت الاسلام شکریان به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مازندران اشاره کرد و با بیان این که یکی از مهم‌ترین نیاز‌های هر مسجد حضور دائمی امام جمعه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اساس آمار به دست آمده تنها کمتر از هزار مسجد در استان دارای روحانی امام جمعه هستند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت و افزایش حضور روحانیان در مساجد استان تأکید کرد و گفت: خالی شدن مساجد از وجود روحانی یک ضعف بزرگی است که برنامه‌های دینی و فرهنگی در این مراکز مهم را متزلزل خواهد کرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات