۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۷۴۲۸
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

کنار گذاشتن فرمانروایی خداوند، بزرگترین ظلم سکولاریسم به بشریت + فیلم و صوت

کنار گذاشتن فرمانروایی خداوند، بزرگترین ظلم سکولاریسم به بشریت + فیلم و صوت
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنار گذاشتن فرمانروایی خداوند را بزرگترین ظلم سکولاریسم به بشریت دانست و گفت: غدیر، روز ایجاد وحدت و پیوستگی امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در هفدهمین اجلاسیه روزجهانی مسجد که در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: غدیر، عید مسجد است.

وی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که امروز در فقه باید مطرح و در جامعه بیان شود تبیین جایگاه مسجد در جوامع اسلامی است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جایگاه عظیم مسجد را می توان در آیات و روایاتی که مساجد را به عنوان بیت الله معرفی می کنند جستجو کرد، اظهار داشت: نخستین ماموریتی که بعد از نصب امامت به حضرت ابراهیم(ع) ابلاغ شد ساخت خانه خداوند بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: جنگ و نزاع انبیای الهی با مخالفان بر سر توحید بوده و امروز نیز مهمترین دلیل نزاع مسلمانان با استکبار جهانی مربوط به همین مساله می شود.

وی درباره شعار جدایی دین از سیاست، گفت: کسانی که این شعار را سر می دهند در اصل خداوند را به عنوان آفریننده بازنشسته شده معرفی می کنند و عقیده دارند خداوند به عنوان خالق عالم هستی مورد احترام است و عبادتی که در کلیسا انجام می شود تنها برای این احترام کفایت می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با استناد به سوره جمعه، ابراز کرد: نخستین وصفی که در این سوره مطرح می شود فرمانروایی پروردگار متعال است بر این اساس خداوند بر همه عالم آفرینش سلطه دارد چرا که او حاکم و خالق تمام مخلوقات است؛ در فرهنگ اسلامی پادشاهی تنها برای خداوند سزاوار است نه غیر او.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فرهنگ سیاسی و فرهنگی شیعیان از واژه ملک برای غیر از خداوند اجتناب می شود چون فرمانروایی به ذات تنها مختص خداوند است، ابراز کرد: هر فقهی که مربوط به فرمان الهی باشد سیاسی است بنابراین نخستین سیاست مدار عالم هستی خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه تمام پیامبران آمدند تا فرمانروای عالم هستی را به انسان ها معرفی کنند، اظهار داشت: انبیای الهی آمدند تا فرمانروایی الله در عالم دنیا حاکم شود؛ قرآن کریم از اهل ولایت به عنوان حزب الله تعبیر می کند چون ولایت تشکل آفرین است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اساس واقعه غدیر، روز ایجاد وحدت و پیوستگی امت اسلامی است؛ گفت: تنها ولایت است که می تواند جامعه اسلامی را با هم متحد کند چرا که ولایت انتخاب شده الهی و جانشین خداوند است.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه تطهیر، گفت: مساله تطیهر اهل بیت(ع) یک امر تشریفاتی نیست بلکه یک اراده حکومتی از جانب فرمانروای عالم هستی است.

وی با بیان اینکه مساجد بیت الامام است، گفت: بیت امام علی(ع) بیت فرمانروایی است و یک خانه معمولی نیست چرا که این خانه، بیت طهارت است لذا از خانه مطهر باید فرمان الهی به مکان های دیگر صادر شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مساجد مسؤولیت بسیار سنگینی برعهده دارند، اظهار داشت: مساجد باید بتوانند مردم را با ولایت پیوند دهند چرا که مساجد جایگاه امامت است. همچنین تبیین مباحث فقهی، فلسفی، اخلاقی و معنوی مساجد لازم و ضروری به شمار می رود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه مسجد جایگاه مطهرون است، عنوان کرد: مساجد جایگاه امامت است پالایشگاه جامعه و تربیت نفوس صالح از مسجد آغاز می شود؛ مساجد اربعه مقدسه هر کدام نماد ولایت پیامبراکرم(ص) و امیرمومنان علی(ع) است و مسجد الاقصی نماد ولایت امام زمان(عج) است زیرا از همین مکان مقدس است که حکومت مهدوی گسترش می یابد.

وی در پایان تاکید کرد: سکولاریسم با کنار گذاشتن فرمانروایی خداوند بزرگترین ظلم را به جامعه بشری روا داشت و انقلاب اسلامی بالاترین نعمت خداوند است که به ملت ایران عنایت شد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات