۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۴۳۳
امام جمعه موقت تهران:

قرآن خواهان حضور آحاد جامعه برای عدم تسلط فاسدان بر حکومت است

قرآن خواهان حضور آحاد جامعه برای عدم تسلط فاسدان بر حکومت است
امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کتاب مدیریت است، از این جهت از جامعه اسلامی می‌خواهد که همیشه در صحنه باشند و نگذارند افراد فاسد و نالایق بر آنها مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در حسینیه مکتب‌العباس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز آنچه لیبرالها و اومانیسم‌های دنیا بر سر آن به دروغ مانورهای بسیاری می‌دهند مسئله حکومت مردمی است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در انتخابات‌های دنیا عده‌ای رای نمی‌دهند، گفت: آنها که رای می‌دهند هم در نهایت تبدیل به اکثریتی که کاندیدشان رای آورده و اقلیتی که کاندیدشان رای نیاورده می‌شوند، اگر تعداد آنها که رای نمی‌دهند و آن اقلیتی که رای نیاورده‌اند را روی هم حساب کنیم در آن صورت این دو گروه با هم اکثریت را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان گفت نتیجه رای‌گیری خواست اکثریت مردم است.

امام جمعه موقت تهران با ابراز خرسندی از اینکه در ایران انتخابات‌ها رونق خوبی دارد، عنوان کرد:‌ انشاءلله خداوند به مردم ما بصیرت انتخاب درست را بدهد تا فردی امین، کاردان، صادق، امانتدار را انتخاب نمایند و با انتخاب افراد دروغگو و خیانتکار با سرنوشت خود بازی نکنند.

وی با بیان اینکه انتخاب امام معصوم(ع) بر اساس انتخابات و رای مردم نیست بلکه انتصابی از جانب خداوند است، اظهار کرد: امام ویژگی‌هایی دارد که دیگران آن را ندارند و صرفا با انتخاب مردم آن ویژگی‌ها ایجاد نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی افزود: خداوند در قرآن خطاب به حضرت ابراهیم می‌فرماید من تو را در میان مردم امام قرار دادم، این آیه نشان می‌دهد که مسئله امامت قرار و انتصابی از جانب پروردگار است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیر نیز انتصاب امامت از جانب پروردگار است، ابراز کرد: خداوند امام را به عنوان ولی مردم معرفی کرده، در آیه‌های مربوط به اثبات ولایت و امامت واژه «انما» به معنی فقط استفاده شده است، این تاکید معنای ولایت را منحصر در سرپرستی حکومت بر مردم می‌کند و این جواب برادران اهل سنت است که می‌گویند ولی به معنای دوستی و مودت است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب مدیریت است، عنوان کرد: از این جهت از جامعه اسلامی می‌خواهد که همیشه در صحنه باشند و نگذارند افراد فاسد و نالایق بر آنها مسلط شوند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مسئله نصب امیرالمومنین(ع) از جانب خداوند مسئله بسیار مهمی است که نباید مغفول واقع شود، گفت: برخی از سردمداران اصلاحات در دوران‌های گذشته می‌گفتند ولایت امیرالمومنین(ع) نیز با رای مردم اتفاق افتاده، این کلام خلاف صریح آیات قرآن است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد:‌ سه ویژگی عصمت، علم غیب و انتصابی بودن از جانب خداوند از مهمترین ویژگی‌های امام در اعتقادات شیعی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فرد مومن غیرت دینی دارد و نمی‌تواند گناه و فساد را در جامعه ببیند و بی‌تفاوت از کنار آن بگذرد، اظهار کرد: احکام دین نسخه‌های معالجه امراض بشری است، چرا بعضی افراد با دارو و پزشک لجاجت می‌کنند و دوست دارند بیمار بمانند، کسی که با آمر به معروف و ناهی از منکر مخالفت کرده و به او پرخاش می‌کند همان بیماری است که با دارو و درمان خود مخالفت می‌کند.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی قدرت داشته باشد مانع گناهی شود و برای لحظه‌ای هم تامل کند در گناه آن فرد گناهکار سهیم است، مبارزه با گناه هر گناهی که باشد رشوه، فساد، ربا، هرزگی، دروغ یا غیبت تفاوتی ندارد، یک واجب شرعی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات