۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۷۴۴۰
حجت الاسلام نوری زاده:

مساجد با استفاده از توانمندی جوانان انقلاب فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند

مساجد با استفاده از توانمندی جوانان انقلاب فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد در کنار تجربه دیگران با استفاده از توانمندی جوانان یک انقلاب فرهنگی در جامعه ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در هفدهمین اجلاسیه روزجهانی مسجد که در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: غدیر، فقط نام یک چشمه و سرزمین نیست بلکه غدیر یک اندیشه و آرمان است تا رسالت انبیای الهی به ثمر بنشیند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی است که پرچم غدیر را در دست گرفته و به واسطه این آرمان به عزت و اقتدار رسیده است.

حجت الاسلام نوری زاده تقارن ایام عید غدیر با روز جهانی مسجد را مغتنم دانست و ابراز کرد: ائمه جماعات سنگرداران محراب و سربازان امام زمان(عج) هستند که با کمترین امکانات و با زحمت فراوان در جبهه فرهنگی به خدمت رسانی مشغول هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور و نقشه راه و عمل ورود انقلاب به فصل دوم حیات خود است. شیرینی و حلاوت توفیقات نظام در گام اول نباید ما را از اندیشه، تدبیر و دوراندیشی گام دوم مستغنی سازد.

وی ادامه داد: همانگونه که تلخی ها و مرارت ها نتوانست نظام را از تداوم مسیری که در پیش گرفته بود مایوس کند و انقلاب نیز به آرمان های خود خیانت نکرد؛ خودشیفتگی و غرور برای انقلاب و نظام سم است و باید از آن پرهیز شود.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به نقش مسجد در تاسیس و تثبیت انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی نظام از برخورد سطحی و شعاری با آن باید پرهیز شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بیانگر 40 سال تجربه مدیریتی رهبر معظم انقلاب است، گفت: برای اجرای مفاد این سند باید حداکثر تلاش صورت بپذیرد چرا که آن سند آینده نظام را تبیین می کند و نقش مسجد در تحقق بیاینه گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ستون خمیه انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ولایت فقیه انقلاب را از انحراف و استحاله حفظ می کند و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد به خاطر وجود ولی فقیه است.

حجت الاسلام نوری زاده با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید بیاینه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند، گفت: گام دوم انقلاب تداوم مسیر گذشته است؛ مساجد باید با ابتکار و خلاقیت متناسب با توجه به زمان و نیازهای جامعه آماده حرکت به سوی تحقق اهداف انقلاب در گام دوم باشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تربیت فرزندان را مهمترین دغدغه خانواده های امروزی دانست و ادامه داد: امروز دشمنان با استفاده از فضای مجازی به داخل منازل ما نفوذ کردند؛ ائمه جماعات و مساجد نباید از فضای مجازی و تهدیدات آن غفلت کنند؛ مساجد بهترین مکان برای تربیت نفوس به شمار می رود.

وی درخصوص کارکرد اجتماعی مساجد، گفت: توانمند سازی مساجد در مبارزه با آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه بسیار مهم قلمداد می شود، فردی که با مسجد پیوند می خورد می تواند در اذهان دیگران نیز تاثیر مطلوب داشته باشد.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: مساجد در کنار تجربه دیگران با استفاده از توانمندی جوانان یک انقلاب فرهنگی در جامعه ایجاد کنند؛ ائمه جماعات در کنار توانمند سازی نسبت به کادرسازی غفلت نکنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: ادبیات انقلابی گری باید در مساجد ادامه داشته باشد و مساجد و کارگزاران آن باید انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات