۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۷۴۴۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
۶۰ درصد مساجد خراسان جنوبی امام جماعت ندارد، گردهمایی آزادگان بشرویه و آسمانی شدن مادران چهار شهید عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  استان خراسان جنوبی بیش از دو هزار مسجد دارد که از این تعداد در بیش از 60 درصد آن ها و حدود هزار و 300 مسجد به دلیل نبود امام جماعت و روحانی، نماز جماعت اقامه نمی شود.

به گفته حجت الاسلام نوری مسئول رسیدگی به امور مساجد استان، بیشترین کمبود در این زمینه مربوط به شهرستان ها و روستاهاست و در مرکز استان با فعالیت چند حوزه علمیه، مشکل کمتر است.

آسمانی شدن مادران چهار شهید

حاجیه خانم «پالان دوز» مادر شهیدان محمد حسین و محمد حسن غلامعلی زاده، پس از تحمل هفت سال رنج بیماری در 85 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست و در امامزاده زید قاین در آغوش خاک آرام گرفت. فرزندان شهیدش سال 62 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

همچنین مادر شهیدان محمد حسین و احمد رحیمی بیهود، پس از تحمل چند سال بیماری در 89 سالگی در بیهود قاین دار فانی را وداع گفت و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

 محمد حسین و احمد رحیمی سال 65 و 66 در ماهوت عراق به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

5 مهدالرضا(ع) در قاینات راه اندازی می شود

مربیان برتر قرآنی، مجوز تدریس و مربیگری قرآن در مهدالرضاهای روستایی دریافت می کنند.

مسئول کتابخانه امام رضا (ع) قاینات در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون عملی 60 مربی قرآن کریم گفت: مربیان برتر پس از گزینش ، مجوز احداث مهد الرضا (ع) در روستاهای پر جمعیت این شهرستان را دریافت خواهند کرد.

احمدی از فعالیت یک مهدالرضا در مرکز شهرستان خبر و ادامه داد: به زودی پنج مرکز دیگر در دهستان های پر جمعیت توسط مربیان منتخب راه اندازی خواهد شد و در این مراکز کودکان زیر هفت سال، آموزش های لازم را در زمینه روانخوانی و روخوانی، قرائت و داستان های قرآنی فرا می گیرند.

گردهمایی آزادگان بشرویه

گردهمایی آزادگان بشرویه به مناسبت 26 مرداد، برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین معلمی امام جمعه بشرویه با تاکید بر این که آزادگان با ایمان راسخ در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا کردند، افزود: اگر امروز شاهد رشد میهن هستیم، مدیون رشادت های رزمندگان است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات