۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۱۷۴۵۲
مدیر حوزه علمیه مرکزی:

غفلت از تبلیغ چهره به چهره، بیگانگی مردم از معارف دینی را درپی دارد

غفلت از تبلیغ چهره به چهره، بیگانگی مردم از معارف دینی را درپی دارد
حجت الاسلام سپاسی ارتباط مستمر روحانیت و مردم را موجب خنثی شدن تبلیغات دشمن دانست و گفت: غفلت از تبلیغ چهره به چهره، بیگانگی مردم از معارف دینی را درپی دارد.

حجت الاسلام سپاسی مدیر حوزه علمیه مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه روحانیت باید از تمام ظرفیت های موجود برای تبیلغ معارف اسلام استفاده کند، گفت: فضای مجازی در کنار تبلیغ چهره به چهره زمینه مناسبی را برای جذب و ارتباط با جوانان به وجود آورده است.

حجت الاسلام سپاسی موفقیت روحانیت در طول تاریخ را مرهون ارتباط با مردم دانست و افزود: در حال حاضر به میزان لازم از ظرفیت شبکه های اجتماعی استفاده نشده است و در صورت غفلت، آسیب های زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با اشاره به اینکه ارتباط مستمر روحانیت با مردم موجب خنثی شدن تبلیغات مسموم دشمن علیه روحانیت می شود، عنوان کرد: غفلت از تبلیغ چهره به چهره، بیگانگی مردم از معارف دینی را درپی دارد.

وی اظهار داشت: ائمه جماعات علاوه بر برگزاری نماز جماعت در همه شئون زندگی مردم حضور داشته باشند تا مردم آنها را از جنس خودشان بدانند.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد و استفاده از فضای آلوده نسبت به روحانیت است، گفت: تجربه نشان می دهد در شهرهایی که ارتباط چهره به چهره روحانیت با مردم بیشتر بوده، آسیب های اجتماعی کمتری وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه مرکزی تعطیلات مستمر در فصل تابستان را آسیب زا دانست و افزود: مدیران حوزه علمیه با توجه به شرایط اقلیمی هر استان، برنامه ریزی لازم برای بهره مندی از فرصت تابستان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای استفاده حداکثری از تعطیلات تابستان فراهم شود، اظهار داشت: اعطای امتیازهای متنوع به طلاب باعث رغبت آنها برای حضور در برنامه های تابستانه می شود.

حجت الاسلام سپاسی تدبر در نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی را از نیاز های اساسی طلاب دانست و گفت: ضرورت تدوین یک برنامه منسجم توسط شورای عالی حوزه های علمیه برای تعطیلات تابستان احساس می شود.

وی از برگزاری دوره مکالمه عربی در حوزه علمیه مرکزی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعطیلات در این حوزه علمیه به حداقل رسیده است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات