۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۷۴۵۵
رییس پیشین دادگستری خوزستان مطرح کرد؛

راه اندازی شورای حفظ بیت المال

راه اندازی شورای حفظ بیت المال
افشارنیا توجه به فرصت برابر و غیر تبعیض آمیز در استخدامی‌ها و راه اندازی شورای حفظ بیت المال را از دستاورد‌های ۱۰ ساله دوران ریاست دادگستری در خوزستان برشمرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرهاد افشارنیا، رییس پیشین دادگستری خوزستان، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان خوزستان، با بیان اینکه کمترین کار‌ها در نظام اسلامی یک افتخار و نعمت است، اظهار داشت: مسؤولیت را برای انتفاع شخصی قرار ندادم در این سال‌ها نتوانستم به اتفاق خانواده سر سفره بشینم و روز به روز از آن‌ها فاصله گرفتم.

رییس کل سابق دادگستری خوزستان با بیان اهتمام به حفظ اموال عمومی و بیت المال عنوان داشت: در حفظ اسرار مردم، مسؤولان و همکاران کوشیدم و به هر گزارش غیرمستند و بررسی نشده گوش ندادم.

افشارنیا با اشاره به راه اندازی شورای حفظ بیت المال گفت: در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی مرتبا مسائل و اخبار رسیده را بررسی و درصدد رفع و دفع آن‌ها برآمدیم.

وی استقلال دستگاه قضایی استان را مهمترین دستاورد و برگ زرین دوران ریاست برشمرد و افزود: اجازه ندادیم هیچ مسؤولی در امور قضایی دخالت و امر و نهی کند، اما از مشاوره و نصایح بهره بردیم.

رییس پیشین دادگستری خوزستان ادامه داد: در درون دستگاه قضای استان نیز چنین استقلالی حفظ شد و در صدور حکم دخالت نکردیم و قضات خود حکم صادر کردند و تنها به مشاوره پرداختیم.

افشارنیا گفت: فرصت برابر و غیرتبعیض آمیز در استخدامی‌ها و استفاده از همه اقوام در مناصب دیگر دستاورد ما است.

وی به دفاع از همکاران در برابر آسیب‌ها و تهدید‌ها اشاره کرد و افزود: به شدت با جریان‌های تکفیری و سلفی برخورد کردیم، جمعیت کیفری زندان‌ها را از ۱۵ هزار به ۱۰ هزار کاهش دادیم، تعداد قضات را در ۴ سال اخیر از ۴۰۰ قاضی به ۶۰۰ قاضی رساندیم.

وی با بیان اینکه دادگستری استان در اختیار هیچ گروه سیاسی نیست، عنوان داشت: ملاک عمل ما فرمایشات رهبرانقلاب است و با بی طرفی سعی کردیم عدالت در نزد مردم مورد تشکیک قرار نگیرد./۹۴۵۶/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حاتم شرفی
ارسال نظرات