۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۷۴۵۷
امام جمعه بجنورد:

تثبیت انقلاب اسلامی مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس بود

تثبیت انقلاب اسلامی مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس بود
امام جمعه بجنورد گفت: در زمان دفاع مقدس انقلاب ما به ثبت رسید در حالی که پیش از آن، انقلاب ما قولنامه‌ای بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسئول عقیدتی سیاسی و نماینده ارشد وزارت دفاع در خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه دفاع در نظام اسلامی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یحِبُّ کلَّ خَوَّانٍ کفُورٍ» و تأکید می‌کند خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند و خداوند هیچ خیانت‌کار ناسپاسی را دوست ندارد.

وی با بیان اینکه اصل کلمه دفاع به معنای حمایت از کار خوب و جریان درست و امر مقدس است، افزود: در کشور ما دفاع مقدس گل همه دفاع‌ها است؛ زیرا مردم ما هشت سال از خاک و جان و وطن و نظام خود دفاع و حمایت کردند؛ ازاین‌رو این دفاع، مقدس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان می‌خواستند انقلاب ما را پیش از بلوغ از بین ببرند و نگذارند راهروی یاد بگیرد؛ ولی دفاع مقدس کاری کارستان کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس انقلاب ما به ثبت رسید در حالی که پیش از آن، انقلاب ما قولنامه‌ای بود.

وی اظهار کرد: تا پیش از دفاع مقدس دشمنان چشم طمع و امید داشتند؛ اما بعد از جهاد و دفاع مقدس و این‌همه خون و شهید دیگر کسی نمی‌تواند به این انقلاب آسیب بزند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت دستاورد دفاع مقدس تثبیت و به ثبت رساندن انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عمر چهل‌ساله انقلاب را مدیون دفاع مقدس هستیم؛ زیرا اگر این دفاع‌های چهل‌ساله نبود امروز نمی‌توانستیم به این سربلندی رسیده و با دشمنان تقابل داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های اسلامی اگر یک ملت از کیان و هویت خود به‌خوبی دفاع کند دشمنان چشم طمع از آن ملت برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز در موقعیت خوبی از نظر دفاعی به سر می‌بریم و دنیا هم می‌داند که دیگر دنیای بزن‌دررو تمام شده است.

وی با بیان اینکه هر ملتی که از هویت و آرمان‌های خود دفاع جانانه کند قدرتمند می‌شود، افزود: اگر دفاع مردم نبود همه بنیان‌های دینی آن‌ها تخریب می‌شد؛ اما به برکت دفاع مقدس امروز در زمینه‌های مختلف به توسعه و پیشرفت دست یافته‌ایم./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات