۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۱۷۴۶۰
مدیر حوزه علمیه یزد:

حضور طلاب در میان مردم موجب استحکام رابطه مردم و روحانیت می‌شود

حضور طلاب در میان مردم موجب استحکام رابطه مردم و روحانیت می‌شود
حجت الاسلام شمس با بیان اینکه کردار اخلاقی علما سبب گرایش مردم به دین شده است، گفت: با حضور طلاب در میان مردم، ارتباط بین مردم و روحانیت مستحکم‌تر می‌شود.

حجت الاسلام شمس مدیر حوزه علمیه یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گسترش و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، ابراز داشت: نباید فضای مجازی سبب غفلت از تبلیغ چهره به چهره شود.

وی رفتار طلاب در تبلیغ چهره به چهره را از گفتار آنها موثرتر دانست و افزود: همواره کردار اخلاقی علمای حوزه علمیه سبب گرایش مردم به دین شده است.

مدیر حوزه علمیه یزد گفت: باحضور طلاب در میان مردم، ارتباط بین مردم و روحانیت مستحکم تر می شود.

حجت الاسلام شمس تابستان را فرصت مناسبی برای تبلیغ معارف اسلام دانست و گفت: طلاب باید از تعطیلات تابستان برای فعال سازی مدارس آموزش و پرورش و برگزاری کلاس های قرآنی استفاده کنند.

وی کاربردی ساختن دروس حوزوی را از نیاز های اساسی حوزه علمیه برشمرد و افزود: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی را برای کابردی ساختن دروسی مانند ادبیات و اصول را فراهم می آورد.

مدیرحوزه علمیه یزد با بیان اینکه مدیران حوزه علمیه نقش مهمی در بهره برداری حداکثری از فرصت تابستان را دارند، عنوان کرد: برنامه ریزی صحیح و دقیق مدیران حوزه علمیه از هدررفت اوقات فراغت طلاب جلوگیری می کند.

وی با اشاره به سیره عملی بزرگان حوزه علمیه، تعطیلات بیش از حد را آسیب زا دانست و اظهار داشت: تعطیلات زمینه از یاد بردن مطالب فرا گرفته شده را فراهم می آورد.

حجت الاسلام شمس افزود: مدرک گرایی آفت تحصیل در حوزه علمیه است و از رسیدن طلاب به اهداف عالی علمی جلوگیری می کند.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه علاوه بر مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد، مدارس این استان نیز برای رونق اوقات فراغت طلاب برنامه ریزی کرده اند، عنوان کرد: برگزاری دوره های تدبر و زیبا خوانی قرآن کریم، سیری در نهج البلاغه و میثاق طلبگی را از جمله برنامه های حوزه علمیه یزد در تعطیلات تابستان است./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات