۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۴۷۱
معاون اول قوه قضائیه:

مردم به حق از قوه قضائیه انتظار جلوگیری از فساد‌ها و کجی‌ها را دارند

مردم به حق از قوه قضائیه انتظار جلوگیری از فساد‌ها و کجی‌ها را دارند
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این که قضاوت امر خطیری است، گفت: مردم به حق از قوه قضائیه انتظار جلوگیری از فساد‌ها و کجی‌ها را دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، پیش از ظهر امروز، در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری خوزستان خطاب به کارکنان دستگاه قضا، گفت: اگر به دنبال عدالت هستید باید حامل آن باشید، قضاوت امر خطیری است، مردم به حق از قوه قضائیه انتظار جلوگیری از فساد‌ها و کجی‌ها را دارند، با کمبود کارمند، قاضی و تجهیزات اداری مواجه هستیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در شرایط کنونی حق و و باطل آمیخته شده و تشخیص شان به آسانی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: از مردم به ویژه بزرگان طوایف خواهش دارم در بسیاری از امور دستگاه قضا که با صلح و سازس حل می‌شود، ورود کنند و بدانند چه بسا خیر و برکت موجود در صلح و سازش را دستگاه قضا نتواند برآورده کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۲۷۷ فقره پرونده مرتبط با مهریه و اعسار در سال گذشته در استان خوزستان گزارش شده است، ادامه داد: ۱۸۱ هزار پرونده نیز در امور سرقت قابل تعزیر، جرح، ضرب عمد و غیرعمد، توهین و تهدید در سال ۹۷ ثبت و ضبط شد که در این باره سران و بزرگان طوایف می‌توانند مانع از ورود چنین پرونده‌هایی به دستگاه قضا شوند تا کارکنان و قضات به پرونده‌های اصلی‌تر و مهم‌تر ورود کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: رییس جدید دادگستری خوزستان افزون بر حمایت و توسعه از شورا‌های حل اختلاف از ظرفیت حوزه، مساجد، دانشگاه، بسیج، استانداری، فرمانداری و دیگر مجموعه‌ها برای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری بهره ببرد؛ همچنین طی مشورت با بزرگان، همکاران و مسؤولان ترتیبی اتخاذ کند که با هم افزایی از امکانات و ظرفیت‌های استان استفاده شود.

وی با اشاره به طولانی بودن برخی از بازداشت‌های موقت گفت: خواهش دارم یک برنامه‌ریزی و اقدام فوق‌العاده صورت گیرد تا افراد غیرضروری بازداشت نشوند و اگر بازداشت شان ضرورت دارد تا زمان محاکمه، پرونده هایشان سریع تعیین تکلیف شود.

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از اینکه برخی احکام صادره اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: احکام صادره باید اجرا شوند و اگر در اجرای احکام بمانند، زحمت‌های کارکنان قوه قضائیه بی فایده بوده و در مردم و کارکنان قوه اثر منفی به بار خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قضات خوزستان غیر بومی هستند، صیانت از دستگاه قضا و فرد را از رییس جدید دادگستری استان خوزستان خواستار شد./۹۴۵۶/پ310/ب
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات