۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۴۷۶
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

رسانه‌ها شجاعت همراه با تدبیر را سرلوحه کار خود قرار دهند

رسانه‌ها شجاعت همراه با تدبیر را سرلوحه کار خود قرار دهند
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر پرهیز از سیاهنمایی توسط رسانه‌ها، گفت: شجاعت همراه با تدبیر باید پیشه اهالی رسانه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی صبح امروز در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار داشت: شجاعت همراه با تدبیر باید پیشه اهالی رسانه باشد و بنده از توجه اهالی رسانه گیلان به خطبه‌های نماز جمعه در گیلان سپاسگزاری می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از ادب و شجاعت اصحاب رسانه در گیلان قدردانی کرد و گفت: نجابت در گفتار و رفتار در اصحاب رسانه استان گیلان قابل مشاهده است و اینکه افراد با وجود گرایشات سیاسی متفاوت ادب را رعایت می‌کنند قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی سخنان مطرح شده در این جلسه را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: موهومات به‌ویژه در مراسم‌های مذهبی حتی اگر اندک باشد، بد است و برخی از مسائلی که در این نوع برنامه‌ها وجود دارد از خارج از دنیای اسلام مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه وظیفه دارند مدبرانه و عاقلانه با شبهات و موهومات دینی مقابله کنند تصریح کرد: یکی از بزرگان عکس‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) را غیرقابل استناد می‌دانست و اهالی رسانه باید چنین موضوعاتی را با روشی درست که به اعتقادات مردم ضربه نزند، بیان کنند.

امام جمعه رشت خواستار میدان دادن به جوانان شد و بیان کرد: بسیاری از جوانان خواستار در دست گرفتن مدیریت مساجد و برگزاری برنامه‌های مناسبتی در ایام محرم هستند و ما وظیفه داریم مساجد را در جامعه پررنگ کنیم زیرا این اماکن نسبت به تکایا در اولویت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی برگزاری مراسم مذهبی در مسجد را نسبت به تکایا و چادرهای خیابانی در اولویت دانست و ابراز داشت: رسانه‌ها باید به جامعه و مسئولان بفهمانند که مردم به دنبال عقلانیت هستند و رفع شبهات ضرورت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تکثر رسانه‌ها در این استان را دارای تهدید و ظرفیت خواند و افزود: باید بررسی شود رسانه مجوزدار در بیان دردها و مشکلات مردم موفق بوده است یا خیر و اگر کسی در این زمینه عملکرد خوبی نداشت باید میدان را به افراد شایسته‌تر منتقل کند.

وی با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی خبرنگاران اظهار داشت: متولیان امر وظیفه دارند به مشکلات مالی خبرنگاران رسیدگی کنند زیرا این شغل بسیار سخت است و خبرنگاران در لحظه‌های سخت و شیرین در کنار مردم هستند.

امام جمعه رشت تقویت رسانه‌های مجازی معتقد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروزه حقیقی است و این رسانه‌ها باید در کنار مسئولان به رفع شبهات مطرح شده در جامعه بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌ها در خط نخست بیان دردهای مردم هستند گفت: رسانه‌ها در انتقاد از مسئولان اصل منافع نظام و حرمت مقام معظم رهبری را حفظ کنند زیرا رسانه‌های کنونی در دنیا خواسته یا ناخواسته تحت کنترل آمریکا هستند.

وی در رابطه با ویلاسازی غیربومیان در گیلان خاطرنشان کرد: روستاییان مشکلات مالی فراوانی دارند و چون از مشکلات کلان کشور با خبر نیستند به ناچار به فروش زمین کشاورزی خود روی می‌آورند و ما وظیفه داریم در این رابطه فرهنگ‌سازی کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه زنان ایرانی قبل از اسلام نیز حجاب داشتند تاکید کرد: به زنان جامعه بگویید که بی‌حجابی از زمان رضا شاه پهلوی شروع شده و نقشه دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به بوم‌گردی و ولنگاری فرهنگی ناشی از آن بیان داشت: مسئولان بوم‌گردی را یکی از راه‌های برون رفت از معضل بیکاری می‌دانند و ما نیز با این کار مخالف نیستیم ولی ورود گردشگران به گیلان نباید موجب ولنگاری اعتقادی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: عده‌ای به ما گله می‌کنند که تذکر پلیس در رابطه با حجاب مسافران موجب کاهش جذب توریست می‌شود اما عزم ما این است که با هر امری که موجب تقویت ایمان و اعتقاد مردم شود، کنار نیروی انتظامی باشیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر فعالیت رسانه‌ها در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: مردم روزنامه‌ها را می‌خوانند و بنده تمام اخبار را رصد می‌کنم و اصحاب رسانه بدانند که وحدت رویه موجب موفقیت آنان می‌شود و تلاش کنید همواره واقعیت‌ها را بیان کنید.

وی خواستار پرهیز رسانه‌ها از سیاهنمایی شد و افزود: بنده در خطبه‌ها هرگز سیاهنمایی نمی‌کنم اما همواره مشکلات مردم و جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانم و از آنجایی که مسئولان بلند پایه منتخب مردم و تنفیذ شده رهبر معظم انقلاب هستند نباید تخریب شوند اما باید از آنها انتقاد کرد.

آیت‌الله فلاحتی به تجربه تلخ کشور در رابطه با برجام اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه ثابت کرد که اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکایی‌ها هستند و آمریکایی‌ها نیز با همه دنیا مشکل دارند و این موضوعات بایستی به‌درستی توسط رسانه‌ها به مردم منتقل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه توهین به خبرنگاران توسط مسئولان روا نیست گفت: اگر مسئولی نمی‌تواند جواب خبرنگاری را بدهد بایستی با رعایت ادب این موضوع را به آنها بگوید و رفتار عاقلانه در برخورد با اصحاب رسانه را پیشه خود قرار دهد./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات