۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۱۷۵۰۷
حجت الاسلام روحانی‌نژاد:

اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت کالاهای اساسی در کشور حمایت می‌کند

اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت کالاهای اساسی در کشور حمایت می‌کند
رئیس هیأت فقهی حقوقی سازمان اوقاف گفت: اداره‌ اوقاف در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت کالاهای اساسی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با بیان اینکه در آستانه‌ یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین قرار داریم اظهار داشت: باید این روز را در تاریخ اسلام به صورت ویژه‌ای برگزار کرده و به آن توجه خاصی شود.

وی با بیان اینکه در گذشته غفلت‌هایی در مورد غدیر صورت گرفته و کارهای لازم برای تبیین واقعه غدیرانجام نشده‌ است گفت: امروز شاهد این هستیم که کارهای خوبی در این حوزه در حال انجام است و در سراسر دنیا در جاهایی که امکانش فراهم باشد برنامه‌هایی برای غدیر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه اگر ارتباط امامت با مردم قطع شده است بجای آن ارتباط مردم با نماینده‌های ولی فقیه که پرچم آن در حال حاضر در دست مقام معظم رهبری است بیشتر شده است افزود: تمامی موفقیت‌های ما در سایه‌ امامت و ولایت شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد عمق استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا هستیم گفت: امروز انقلاب اسلامی ما در دل مردم دنیا هم نفوذ پیدا کرده است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام عمودی را برای سراسر تاریخ و نه برای مقطعی خاص از زمان بنا نهاده است بیان کرد: اگر پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی را منصوب نمی‌کرد ماموریتش پایان نمی‌یافت.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که جوانان بیشتر در صحنه‌های انقلاب حضور پیدا کنند افزود: وقف باید در جامعه گسترش پیدا کند و در این حوزه تمام آحاد ملت به ویژه جوانان باید تلاش انجام دهند.

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه در گذشته غفلت‌هایی در حوزه موقوفات صورت گرفته و یا عناصری سودجو بخشی از موقوفات را چپاول کرده‌اند گفت: باید وقفیات را حفظ کرد و بخشی که از دسترس خارج شده‌اند را دوباره بازگرداند.

وی با بیان اینکه اداره‌ اوقاف در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت کالاهای اساسی است گفت: اوقاف می‌تواند با در نظر گرفتن نیت واقفین، در ایده‌هایی که کشور را از تنگناها در می‌آورد مشارکت داشته و حامی این ایده‌ها باشد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان استان کریمان است و همیشه وقف در آن‌جاری بوده است افزود: وقف صدقه‌ جاریه است و باید به صورت ملموس برای مردم قابل مشاهده باشد و این وظیفه‌ اداره اوقاف است.

در این آئین حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان کرمان اظهار داشت: امروز طبق توصیه‌ مقام معظم رهبری حضور فعال، پرشور و انقلابی همه در صحنه ضروری است.

مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان کرمان با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم تمام نهادهای استان کرمان در کنار اداره‌ اوقاف و امورخیریه پای کار هستند گفت: از همگان انتظار دارم بیشتر از گذشته در کنار اداره‌ اوقاف حضور داشته باشند تا در پویایی فرهنگ وقف در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات