۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۱۷۵۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت آگاهی های سیاسی طلاب

ضرورت تقویت آگاهی های سیاسی طلاب
امام جمعه نوشهر، انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را یک اصل مهم دانست و گفت: باید تلاش شود تا رویکرد و نگاه انقلابی در سطح حوزه‌های علمیه و طلاب جوان بیشتر تقویت شود.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر پس از انقلاب اسلامی و در سال ۶۰ افتتاح و راه اندازی شده است، گفت: در طول این ۳۸ طلاب و شخصیت‌های بسیاری در این مدرسه علمیه پرورش یافته اند.
 
وی با اشاره به این که این مدرسه علمیه فعالیت علمی خود را در ابتدا با یک طلبه آغاز کرد، افزود: فعالیت‌های علمی این مدرسه به تدریج و با جذب طلبه در سال‌های بعد توسعه پیدا کرده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که در حال حاضر بیش از صد طلبه از پایه اول تا دهم در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، گفت: این مدرسه یکی ز شاخص‌ترین مدارس علمیه غرب مازندران به شمار می‌رود و نقش مهمی در رونق فعالیت‌های حوزوی استان بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن راه اندازی مدیریت‌های استانی آن را عامل نظم و ترتیب بخشیدن به فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: تا پیش از این فعالیت‌های مدارس علمیه دارای یک نظم و انسجام خاصی نبود که خوشبختانه با راه اندازی مدیریت‌های استانی این برنامه‌ها یک انسجام خاصی به خود گرفته است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب به دو بعد تحصیل و تهذیب در مدارس علمیه توجه ویژه‌ای می‌شد، بیان داشت: اما پس از پیروزی انقلاب و فراهم شدن زمینه تحول در حوزه شاهد تقویت بعد پژوهش و همچنین آگاهی‌های سیاسی طلاب مدارس علمیه هستیم.
 
وی با اشاره به این که طلاب برای آگاهی دادن و روشنگری در جامعه نیازمند شناخت دقیق از وضعیت جامعه و جهان اسلام هستند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در کنار مسائل علمی، در جهت تقویت آگاهی‌های سیاسی طلاب نیز تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
 
حجت الاسلام مشایخ، انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را یک اصل مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا رویکرد و نگاه انقلابی در سطح حوزه‌های علمیه و طلاب جوان بیشتر تقویت شود.
 
وی با بیان این که همان طور که در سطح مدارس علمیه دروس اخلاق به طور مستمر با حضور طلاب برگزار می‌شود باید کلاس آگاهی‌های سیاسی نیز برای طلاب در نظر گرفته شود، گفت: آشنایی طلاب با مسائل روز سیاسی امری ضروری است که باید بیش از پیش در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات