۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۱۷۵۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عزت ۴۰ ساله ما در گرو ولایت است + صوت

عزت ۴۰ ساله ما در گرو ولایت است + صوت
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در عالم مسلمان و نمازخوان زیاد است اما به دلیل اینکه ملت ایران با ولایت عجین شده، جایگاه ویژه‌ای یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرمانده و مسؤولان سپاه بجنورد، با اشاره به شخصیت والای امام علی (ع)، اظهار کرد: جایگاه و اثرگذاری مولای متقیان به اندازه‌ای بالا است که امام راحل می‌فرمایند اگر بعثت پیامبر هیچ ثمره‌ای جز تربیت شخصی مانند علی بن ابی‌طالب (ع) نداشت، همین ثمره بس بود.

وی افزود: درواقع همه انبیا برای پیامبر اکرم (ص) آمدند و پیامبر برای علی (ع) آمد؛ زیرا با تربیت شخصی مانند امیرالمؤمنین (ع) این هدف همه انبیا عملیاتی می‌شد که این حرف بسیار عمیق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مقام معظم رهبری هم درباره غدیر و نقش امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند غدیر به علی زینت نداد؛ بلکه علی به غدیر زینت داد؛ یعنی پیش از غدیر هم جایگاه علی (ع) مشخص بود و غدیر از این شخصیت پرده‌برداری کرد در حالی که علی (ع) پیش از آن به این مقامات رسیده بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت در ایران اسلامی، اظهار کرد: افتخار ما این است در کشوری زندگی می‌کنیم که ولایت تار و پود آن است؛ به‌گونه‌ای که اگر ولایت را از کشور ما بردارید مصداق مصرع «قوم بی رهبر تن بی‌سر بود» خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عزت 40 ساله ما هم درگرو مقوله ولایت است، خاطرنشان کرد: در عالم مسلمان و نمازخوان زیاد است اما به دلیل اینکه ملت ایران با ولایت عجین شده و اسلام ناب را به صحنه آورده جایگاه ویژه‌ای یافته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز همه قدرت‌ها فهمیده‌اند با ایران نمی‌توانند با قلدری برخورد کنند، تصریح کرد: امروز دشمنان ما فهمیده‌اند راه دیگری برای کند کردن حرکت جمهوری اسلامی به غیر از مذاکره وجود ندارد.

وی افزود: ما باید خداوند را شاکر باشیم که در این مقطع ما را آفریده و عمر ما را در فصلی از تاریخ قرار داده که نورانی بوده و مزین به نام ولایت فقیه و اهل بیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنابراین باید از لحظه‌لحظه‌های عمر خود برای این مسئله هزینه کرده و بدانیم در پرتو ولایت عمر ما بابرکت بوده و لحظه‌های عمر ما نورانی می‌شود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات