۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۵۶۳
مدیر حوزه علمیه البرز:

بهره مندی حداکثری از تعطیلات تابستان نیازمند برنامه جامع است

بهره مندی حداکثری از تعطیلات تابستان نیازمند برنامه جامع است
حجت الاسلام خوئینی بهره مندی کامل از تعطیلات تابستان را نیازمند یک برنامه جامع دانست و گفت: برنامه جامع تابستان باید تمامی شئون زندگی طلاب را در بر گیرد.

حجت الاسلام خوئینی مدیر حوزه علمیه البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بهره مندی کامل از تعطیلات تابستان را نیازمند یک برنامه جامع دانست و افزود: برنامه جامع تابستان باید تمامی شئون زندگی طلاب را دربرگیرد.

مدیر حوزه علمیه البرز فرصت تابستانه را زمان مناسبی برای تکمیل نواقص علمی دانست و گفت: طلابی که از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند از فرصت تابستان برای ارتقای علمی استفاده کنند.

حجت الاسلام خوئینی با بیان اینکه برنامه های تابستان باید به صورت اختیاری برگزار شود، عنوان کرد: طلاب باید براساس علاقه، نسبت به مهارت هایی را در طول طلبگی نیاز دارند، دست به انتخاب بزنند.

وی تبیین و توجیه طلاب نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و تبلیغی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اولویت های طلاب در برنامه ریزی دوره مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام خوئینی با اشاره به اینکه اندیشمندان حوزه علمیه باید چارچوب های هدایت تحصیلی در سطوح مختلف تحصیلی را به طلاب ارائه دهند، اظهار داشت: در صورت اختلاف بین علما، ریشه های آن برای طلاب تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه با بیان اینکه تعداد دوره های علمی و مهارتی کمتر از مقدار لازم است، خاطر نشان کرد: مدیران حوزه علمیه با توجه به توان و ظرفیت طلاب برای کارآمد سازی اوقات فراغت طلاب برنامه ریزی کنند.

وی از تعطیلات تابستان به عنوان یک فرصت مناسب برای شکل گیری شخصیت جامع طلاب یاد کرد و افزود: نباید نگاه صرفا آموزشی به تعطیلات تابستان داشت.

حجت الاسلام خوئینی با بیان اینکه تربیت کامل تنها در سایه مواجهه مستقیم صورت می گیرد، گفت: تبلیغ چهره به چهره از بهترین روش های انتقال مفاهیم دینی است که اثری ماندگار و عمیق دارد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات