۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۶۰۹
آیت الله امامی کاشانی:

مسؤولان با جلوگیری از مفاسد فقرزدایی کنند | باور ۳۷۳ نشان داد ما می‌توانیم

مسؤولان با جلوگیری از مفاسد فقرزدایی کنند | باور ۳۷۳ نشان داد ما می‌توانیم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت باید همه توان خود را در زمینه فقرزدایی به ار گیرد، گفت: «باور ۳۷۳» نشان داد می‌توانیم، قدرت داریم و در برابر دشمن مقاومت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک عید سعید غدیر به آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً» اشاره کرد و گفت: دین هنگامی کامل خواهد بود که با ولایت همراه باشد.

وی با اشاره به حقیقت نبوت و امامت ادامه داد: نبوت و امامت در عالم ملکوت یک حقیقت جداگانه دارد، اما هنگامی که به زمین نازل می شود، شخص نبی مأمور ابلاغ وحی و شخص امام مأمور تبیین وحی است، بنابراین پیامبراکرم(ص) وظیفه ابلاغ وحی و امیرمؤمنان(ع) و ائمه معصومین(ع) وظیفه تبیین آن را بر عهده داشته و دارند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه بهره گرفتن از ولایت بدان معنا است که همه اعمال و رفتار خود را با ولی خداوند هماهنگ و منطبق سازیم، اظهار داشت: ما باید اعمال خود را با تراز ولی خداوند بسنجیم و همواره از خود بپرسیم که آیا اموال نامشروع، احتکارها و مفاسد اقتصادی در تراز اعمال ولی خداوند است؟

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، تأکید کرد: امروز رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید زندگی سراسر نور ائمه معصومین(ع) و یاران بزرگ ایشان را به تصویر بکشند تا مردم از آنها الگوبرداری کنند؛ اگر سجایای اخلاقی اهل بیت(ع) برای مردم به تصویر کشیده شود بدون شک از جلسات مداحی و سینه زنی اثرگذارتر خواهد بود.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر مسأله توسعه اقتصاد و فقرزدایی تأکید کردند؛ سرمایه گذاری، تولید و اشتغال باید به گونه ای باشد که برای کشور مفید باشد.

وی بیان کرد: امروز باید از سرمایه گذاری هایی که به خرید و فروش منتهی می شود پرهیز کنیم، بلکه باید سعی کنیم به تولید و اشتغال توجه بیشتری داشته باشیم؛ دولت باید قوانینی که مانع رونق تولید و اشتغال زایی می شود را اصلاح کند تا مردم در زمینه تولید احساس امنیت داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم فقرزدایی در کشور ابراز کرد: فقر بلای بسیار بدی برای جامعه به شمار می رود، بنابراین دولت باید همه توان خود را برای فقرزدایی به کار گیرد؛ فقرزدایی تنها از طریق مدیریت درست و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و احتکارها محقق می شود.

وی مفاسد اقتصادی و احتکارها را نتیجه غفلت از خداوند دانست و اضافه کرد: کسانی که ذره ای نور ایمان و اعتقاد به امام زمان(عج) در وجودشان باشد هیچگاه دست به مفاسد اقتصادی نمی زنند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه های فرهنگی گفت: برای آنکه فرهنگ به رشد و کمال برسد، باید اخلاق ها و رفتارهای جامعه رصد شود؛ مراکز علمی باید وارد صحنه شده و از اخلاقیات مردم در زمینه های مختلف آمارهای دقیق تهیه کرده و برای آسیب هایی که وجود دارد راه حل های مناسب پیدا کنند و آنها را در اختیار رسانه ها به ویژه صدا و سیما قرار دهند تا آنها در زمینه ترویج آن اقدامات لازم را داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین «صنعت دفاعی» را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: سامانه «باور 373» نشان داد ما می توانیم، قدرت داریم و در برابر دشمن مقاومت می کنیم؛ دشمن خیال می کند می تواند با تحمیل فشارهای اقتصادی کاری کند تا ملت ایران دست از انقلاب بردارند، در حالی که دست امام عصر(عج) بالای سر این کشور بوده و ملت ما به آینده امیدوارند؛ مسؤولان ما باید برای حل مشکلات موجود تدبیر مناسب و چاره های راهبردی بیاندیشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما می خواهیم با همه دنیا در صلح باشیم، گفت: جمهوری اسلامی همواره در آرامش بوده و خواستار آرامش دنیا بوده است؛ ما تنها با دشمنان مقابله می کنیم و مقاومت در برابر دشمن را از مبانی اهل بیت(ع) الگوبرداری کرده ایم؛ امروز دشمن به استقامت ما پی برده و می داند جمهوری اسلامی با مقاومت به جایگاه کنونی خود رسیده است.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به ترامپ تصریح کرد: ای ترامپ تو و هم پیمانانت ابله هستید و این را به همه دنیا نشان داده اید، اما جمهوری اسلامی شجاع و مقاوم است و امامین انقلاب این شجاعت را با پیروی از اهل بیت(ع) به ملت ایران تزریق کرده اند؛ ما از همه گردنه های مشکل به ویژه مشکلات اقتصادی نیز عبور کرده و نجات پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به روز خانواده تأکید کرد: خانواده باید از خانواده علی(ع) و فاطمه(س) الگوبرداری کند؛ خانه جای امنیت و آرامش است، بنابراین باید گفت بحث ها، مقابله ها و خلاف گویی ها به یکدیگر حرام بوده و زن و شوهر باید همواره سعی داشته باشند فضای خانواده را آرام نگه دارند تا بتوانند به اهداف زندگی و تربیت اولاد شایسته دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فرزند داشتن موجب گرم شدن کانون خانواده می شود، افزود: هر ملتی که دارای جمعیت بالا و جوان باشد در دنیا از عظمت بیشتری برخوردار بوده و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

آیت الله امامی کاشانی در پایان خطاب به بانوان جامعه گفت: خانه داری و تربیت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنید؛ مخالف درس خواندن و کار کردن نیستم، اما بدانید تربیت اولاد اولویت نخست است و کسانی که امکان دارند چند فرزند بیاورند و آن ها را به خوبی تربیت کنند./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات