۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۶۱۱
زارعی:

انصارالله بزرگترین کابوس مستکبران و استعمارگران شده است

انصارالله بزرگترین کابوس مستکبران و استعمارگران شده است
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به لزوم تقویت گفت وگوهای یمنی - یمنی برای یافتن راه حل مشکلات یمن گفت: انصارالله به بزرگترین کابوس استکبارگران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه انبیاء گفت: طبق این آیه شریفه آینده زمین به دست افراد صالح و شایسته ای خواهد افتاد که در راه خداوند متعال قیام کرده و با ظلم مبارزه می کنند.

وی دیدار حوثی های یمن با رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و به مسأله یمن اشاره و اظهار کرد: رهبری در این دیدار ضمن تجلیل بسیار از مجاهدت، هوشمندی، ایستادگی و روحیه جهادی یمنی ها در برابر ظلم های استکباری نسبت به آینده روشن یمن ابراز امیدواری کرده و فرمودند هر ملت مؤمنی که به خداوند متعال ایمان و اعتقاد داشته باشد بدون شک پیروز خواهد شد، بر این اساس تردیدی نیست که پیروزی کامل از آن مردم یمن خواهد بود.

زارعی خاطرنشان کرد: ملت مظلوم یمن دارای ذخایر عظیم و نیروهای توامندی هستند که اگر سیطره رژیم های فاسد بر این ملت نبود، این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان عرب و منطقه به شمار می رفت؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و روحیه ای که در این پنج سال نشان داده اند آینده خوبی خواهند داشت و دولتی قوی تشکیل داده و در سایه آن به کامیابی خواهند رسید.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت یمنی به مسائلی همچون توطئه عربستان و امارات برای تجزیه یمن، بیرون راندن متجاوزان از یمن و لزوم گفت وگوهای یمنی – یمنی برای پوشش دادن مذاهب و قومیت ها اشاره کرده اند؛ امروز باید دانست تنها ائتلاف احزاب سیاسی در یمن کفایت نمی کند، بلکه باید مردم یمن مورد گفت وگو قرار گرفته و راه حل های سیاسی درونی برای حل مسائل خود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز انصارالله به بزرگترین کابوس مستکبرا تبدیل شده است، افزود: امروز در یمن انصارالله به عنوان یک کلمه طیبه توانسته است علیرغم رویارویی با ائتلاف های جهانی از تمامیت ارضی یمن دفاع کند؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی جنگ یمن را راه انداختند تا انصارالله را نابود کنند، اما با قوی تر شدن آن مواجه شدند.

زارعی به تاریخچه شکل گیری انصارالله یمن اشاره و تأکید کرد: علمای بزرگواری همچون سید بدرالدین طباطبایی با تربیت «شباب القرآن» حرکت های بسیار ارزنده ای در زمینه بازیابی هویت تشیع در یمن انجام دادند؛ امروز شاهد هستیم که انصارالله در سایه هدایت های قرآنی در برابر استکبار قد علم کرده اند و قصد دارند مطالبات تاریخی یمن را زنده کنند.

کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: زیدی ها در یمن هیچگاه اهل منازعه با داخل نبوده اند، بلکه اهل مسامحه با داخل بوده اند، اما هنگامی که با سوء نیت های منصور هادی مواجه شدند در مقابل زورگویی ها ذلت نپذیرفتند؛ ما در جریان یمن شاهد بی عدالتی های گسترده شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم، زیرا با صدور قطعنامه 2216 جبهه جهانی غربی – عربی را علیه مردم مظلوم یمن تشکیل داد.

وی افزود: جنگ میان یمن و عربستان سعودی در چهارم فروردین آغاز و قطعنامه 2216 در روز 25 فروردین صادر شد؛ در میان این مدت سعودی ها تجاوزهای بسیاری به یمن روا داشتند، اما قطعنامه مذکور بدون هیچ اشاره ای به تعدی های آل سعود، علیه مردم مظلوم یمن صادر شد.

زارعی با بیان اینکه سعودی ها با راه اندازی جنگ «طوفان اراده» قصد داشتند یک ماهه یمن را فتح کنند، ابراز کرد: سعودی ها می خواستند پس از یک ماه شرایط جنگ را به نفع خود جلوه دهند، اما این در حالی بود که انصارالله در آغاز جنگ 4 استان و پس از یک ماه 10 استان را تحت اختیار خود گرفته بود؛ 2015 نفر شهید و بیش از 50 هزار نفر مجروح سند تجاوز سعودی ها با پشتوانه قطعنامه 2216 سازمان ملل به ملت مظلوم یمن است.

وی به تبیین بخش هایی از مقاومت یمنی ها پرداخت و تأکید کرد: یمنی ها وقتی با جنگ جهانی مواجه شدند به خداوند توکل کرده و با عزم و ایمان و استقامت در برابر کفار ایستادند و موفقیت های بزرگی را به دست آوردند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: تشکیل ائتلاف درونی، سازماندهی نظامی مردم، رسیدگی به نیازهای مردم در حین جنگ، تولید تسلیحات بالستیک و غیر بالستیک، مقابله به مثل با متجاوزان سعودی و اماراتی، ترویج فرهنگ مقاومت، پاسداشت ایامی همچون عید غدیر، عاشورا، بعثت و قدس، پیشروی در خاک متجاوزان، حمله به پایگاه های نظامی، حمله به فرودگاه های نظامی و غیر نظامی، حمله به صادرات نفت سعودی ها و دستیابی به تسلیحات و پهپادهای پیشرفته تنها بخشی از موفقیت های یمنی ها است./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات