۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۱۷۶۱۵
آیت الله سعیدی:

دشمن بر هجمه فرهنگی و اعتقادی تمرکز کرده است| خاکریزهای فرهنگی ایجاد شود

دشمن بر هجمه فرهنگی و اعتقادی تمرکز کرده است| خاکریزهای فرهنگی ایجاد شود
امام جمعه قم تأکید کرد: مسؤولان، هنرمندان و نهادها باید خاکریزها را در جبهه فرهنگی ایجاد کنند چراکه دشمن خیره سر اعتقادات و فرهنگ جامعه را هدف گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تقابل استکبار با اسلام گفت: مشرکان با اصل اسلام و حکومت های اسلامی مشکل دارند و در پی براندازی آن هستند، تا زمانی که مشرکان موضع خصمانه دارند چازه جز مقاومت و مقابله نداریم و مذاکره و تفاهماتی مانند 2030 که سبب سلطه آن ها شود جایز نیست.

وی با اشاره به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک افزود: از پزشکان می خواهیم به کار خود یعنی طباطبت به عنوان خدمت و امر مقدس نگاه کنند و رعایت حال مردم را داشته باشند.

امام جمعه قم به آغاز هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: هفته دولت که به پاس گرامی داشت دو دولتمرد مکتبی و مردمی یعنی شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده فرصتی برای ارائه گزارش درباره اقدامات دولت و افتتاح طرح ها است.

وی با قدردانی از خدمات دولت ادامه داد: دولت اعتدال 6 سال برای خدمت به مردم فرصت داشت و دو سال هم برای جمع بندی کارها فرضت دارد که رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب باید چراغ راه آن ها باشد، دولت با توجه به رهنمودهای رهبری، مسیر شهیدان رجایی و باهنر را در مدت باقی مانده دنبال کند.

آیت الله سعیدی همچنین یاد و خاطره شهیدان اندرزگو، لاجوردی و عراقی را گرامی داشت.

وی با اشاره به سالروز وفات محدث و محقق بزرگ شیخ عباس قمی عنوان کرد: این پژوهشگر کم نظیر با امکانات محدود خالق آثار پر سودی مانند مفاتیح شد، شیخ عباس قمی الگویی برای محققان است تا با امکانات وسیع خالق آثار مفید و سودمند برای نسل امروز و فردا باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مناسبت های 24 و 25 ذی الحجه خاطرنشان کرد: نزول آیه تطهیر، مباهله، انگشتر بخشی در حال رکوع، نزول آیه ولایت و نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت(ع) از مهم ترین مناسبت های این دو روز است.

وی اضافه کرد: این مناسبت های ولایی به ضمیمه ولادت امام کاظم(ع) و عید غدیر فرصت های خوبی برای تأسی به اهل بیت(ع) هستند تا در عمل تشیع و محب بودن خود را اثبات کنیم، غدیر روز مهمی است و باید بماند چرا که عبرت ها و درس هایی مانند ولایتمداری دارد،.

آیت الله سعیدی گفت: غدیر آموخت اگر مسلمانان بر سر پیمان خود نمانند کسانی هستند که اوضاع را بر امت اسلام سخت می کنند، به برکت نظام اسلامی در ایران ولایت امیرمؤمنان(ع) گرامی داشته شد و باید به پیام های آن توجه داشته باشیم چرا که مخالفت با غدیر به معنای مخالفت با خدا، پیامبر، اهل بیت(ع) و در عصر غیبت مخالفت با ولایت فقیه است، ما معتهد هستیم بر اساس اعتقادات بر ولایت اهل بیت(ع) ثابت قدم بمانیم.

وی با اشاره به روز خانواده افزود: امروز خانواده ها نقش اساسی در حفظ و رعایت دیانت و عفاف فرزندان دارند، در کنار غم معیشت و اقتصاد خانواده باید غم دیانت و طهارت فرزندان را داشته باشیم و آموزش و پرورش و دستگاه های نظام مانند صداوسیما نقش اساسی در دیانت فرزندان دارند.

امام جمعه قم اظهار داشت: امیرمؤمنان فرمود مردم به مسؤولان و امرای خود شبیه تر از پدرانشان هستند، رهبر انقلاب به دولتمردان فرمودند ابراز نگرانی نسبت به حجاب در جامعه صحیح است چرا که حجاب حکم شرعی و قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان نتوانستند در جبهه های نظامی و اقتصادی ما را شکست دهند و شاهد پیشرفت ها و شکوفایی استعدادها بود، هجوم اصلی خود را به سوی فرهنگ جامعه نشانه گرفته اند و می خواهند روی ذهن مردم کار کرده  شبهه پراکنی کند، دشمن می خواهد هوس ها را تحریک کند و جوانان را به عنوان سرمایه های نظام به سمت هوس های بی ارزش سوق دهد.

آیت الله سعیدی جبهه اصلی فعالیت دشمن را مسائل فرهنگی دانست و ابراز داشت: مسؤولان نظام، هنرمندان و نهادها باید خاکریزها را در جبهه فرهنگی ایجاد کنند چرا دشمن خیره سر اعتقادات و فرهنگ جامعه را هدف گرفته است، بدخواهان انقلاب بدانند که رزمندگان جبهه فرهنگی، بسیجیان و ملت ایران در این عرصه دشمن را زمین گیر می کنند و شکست می دهند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات