۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۷۶۳۷
آیت الله شاهچراغی:

تفکر مسؤولانی که محرومیت و معنای گرانی را نچشیده اند به کشور ضربه می‌زند

تفکر مسؤولانی که محرومیت و معنای گرانی را نچشیده اند به کشور ضربه می‌زند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: کشور در برخی عرصه‌ها از تفکر مسؤولانی که هرگز رنج محرومیت و معنای گرانی را نچشیده اند ضربه می‌خورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های وحدت بخش و بصیرت افزای نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلای بزرگ نماز جمعه برگزار شد با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و بی تفاوتی مسؤولان امر اظهار داشت: امروز مسؤولان جامعه اسلامی در هر پست و جایگاه خود باید مروج فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و تذکر لسانی در این راستا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وقتی مردم توجه و تقید عملی مسؤولان به حجاب و عفاف و حاکم شدن آن در جامعه را ببینند در عمل به آن‌ها اقتدا می‌کنند، افزود: بی توجهی، سکوت و بی تفاوتی از سوی مسؤولان در برابر پدیده شوم بد حجابی و بی حجابی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت گفت: حضرت امام خامنه‌ای درباره برخی از حواشی و حاشیه‌سازی‌ها تذکراتی را ارائه نمودند که نشان می‌دهد دولت در برخی عرصه‌ها دچار حواشی شده است و این حواشی به اصل و اساس وظایف دولت لطمه وارد می‌کند.

آیت الله شاهچراغی مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و معضلات فرهنگی جامعه را بزرگترین مشکلات امروز کشور عنوان و خاطر نشان کرد: متأسفانه باید بگویم که امروز کشور در برخی عرصه‌ها از تفکری ضربه می‌خورد که هرگز طعم فقر و نیاز را نچشیده است و، چون خود وضع مالی خوبی دارد شرایط بقیه مردم جامعه را نیز همانطور تصور می‌کند، این تفکر مبتنی بر سرمایه داری به کشور و جامعه اسلامی ضربه می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان از دولتمردان خواست با نگاهی ویژه‌تر وضعیت اقتصادی جامعه را بررسی و برای کاهش گرانی و تورم چاره اندیشی کنند و افزود: مدیران و دولت مردان باید در شرایط فعلی بدون دامن زدن به حواشی برنامه ریزی لازم را برای کاهش گرانی در جامعه که فشار شدیدی را به اقشار محروم وارد می‌کند انجام دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تاثیر تورم بر قیمت دارو‌ها بالاخص دارو‌های مورد نیاز بیماران صعب العلاج مشکلات فراوانی را برای این قشر عزیز جامعه فراهم کرده است گفت دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به موضوع درمان و تهیه داروی بیماران خاص داشته باشند، پزشکان نیز همکاری لازم را با بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج هستند و احیاناً توان پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند انجام دهند و قدری از رنج آن‌ها را کاهش دهند. /۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات