۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۱۷۶۴۶

مراسم گرامیداشت چهلم ارتحال آیت الله حائری در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهلم ارتحال آیت الله حائری در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت الله حائری با حضور علما، اساتید، طلاب و عموم مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت الله سید علیرضا حائری رییس فقید مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع) امشب با حضور علما، اساتید، طلاب و عموم مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات خاتمی، غروی، عبداللهی، ری شهری، حسینی شاهرودی و علیدوست و حجج اسلام والمسلمین نظری شاهرودی، واعظی، شهرستانی و تکیه ای دراین مراسم حضور یافتند.

حاضران در این جلسه ضمن قرائت فاتحه و آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله حائری دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند.

حجت الاسلام مدرسی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم ما هیچگاه نمی توانیم نعمات الهی را احصا کنیم، به وقایع ماه مبارک ذی الحجه اشاره کرد و گفت: مجالس یادبود از دست رفتگان برای آن است که ما نسبت به نعمات خداوند متذکر شده و درصدد سپاسگزاری از درگاه ایزد منان برآییم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان ها نسبت به نعماتی که از آنها برخوردارند بی توجهی می کنند، عنوان کرد: به عنوان مثال اکثر انسان ها از نعمت هایی همچون امنیت و سلامت غافل هستند و توجهی به آنها ندارند، در حالی که همه از آن برخوردارند.

وی یکی از نعمت های مورد غفلت را «ولایت» دانست و ابراز کرد: خداوند متعال مسأله ولایت را کامل کننده همه نعمات خود برشمرده و دین خود را با آن تکمیل فرموده است؛ حال آن که اکثر انسان ها به آن توجهی ندارند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اینکه انسان باید با اعمال خود نسبت به نعمات الهی شکرگزاری کند، خاطرنشان کرد: ما باید با اعتقاد و التزام عملی به ولایت اهل بیت(ع) نسبت به این نعمت بزرگ شکرگزاری کند؛ برای آنکه بتوانیم حق نعمت «ولایت» را به جا بیاوریم باید مطیع محض اهل بیت(ع) باشیم.

استاد حوزه علمیه قم به تبیین شخصیت علمی و ممتاز مرحوم آیت الله حائری پرداخت و بیان کرد: ایشان عمر خویش را در راه تحصیل علوم دینی صرف کرده و در محضر بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و شهید صدر شاگردی کردند و دارای برکات علمی بسیاری بودند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات