۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۱۷۶۴۷
استاندار قم خبر داد؛

افتتاح ۲۰۰ طرح عمرانی، بهداشتی و گردشگری در قم همزمان با هفته دولت

افتتاح ۲۰۰ طرح عمرانی، بهداشتی و گردشگری در قم همزمان با هفته دولت
استاندار قم از افتتاح ۲۰۰ طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی و گردشگری در استان قم با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، بهرام سرمست استاندار قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: مردم ولی نعمتان دولتمردان هستند و هفته دولت مناسبتی برای تبیین عملکرد دولت و مسؤولان نظام برای جامعه است.

وی افزود: عمل به نصایح رهبر انقلاب و مراجع و استفاده  از خرد جمعی و خیرخواهی های بزرگان در دستور کار دارد، استان قم از هر جهت دارای اهمیت است، قم هفت دهم درصد مساحت کشور را دارد و کوچکترین استان کشور است اما به لحاظ اهمیت استراتژیک و مذهبی و وجود بارگاه ملکوتی بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران، خاستگاه انقلاب بودن و فعالیت های حوزه های علمیه جایگاهی ویژه دارد.

استاندار قم با بیان این که قم در نقطه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد، اظهار داشت: استان قم بر اساس شاخص های اقتصادی در کنار ظرفیت های عظیم فرهنگی و مذهبی در مقایسه با سایر استان ها از نظر نرخ بیکاری از میانگین کشوری پایین تر است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته این نرخ با وجود مشکلات ثابت نگه داشته شده است، از نظر نرخ تورم هم نسبت به کلیت کشور درصد پایین تری داریم، قم از نظر موقعیت زیارتی پنجمین شهر پربازدید کشور محسوب می شود و سالانه 25 میلیون زائر و مسافر وارد استان می شوند.

سرمست با بیان این که تنها در نیمه شعبان از حدود 3 میلیون زائر و مسافر پذیرایی کردیم، ابراز داشت: این رقم ها اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه باشد، نخستین مسأله مهم برای استانداری و دولت حفظ آرامش، امنیت، انسجام، وفاق و همدلی در استان است.

وی عنوان کرد: رابطه همدلانه و تنگاتنگ با مردم در دستور کار مدیریت استان است، ما هرچه داریم از مردم است و باید خالصانه به آن ها خدمت کنیم، توصیه ما به مدیران دولتی استان این بوده که پاسخگوی مردم باشند و گفتیم افزون بر دیدارهای جاری، یک روز به صورت فوق العاده اختصاص داده شود تا مردم بدون تعیین وقت قبلی مشکلات خود را پیگیری کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و تجمعاتی که به مناسبت های مختلف در استان بوده بدون حاشیه و در نهایت عظمت برگزار شد، دشمنان می خواستند صدای اختلاف از قم شنیده شود اما به نحوی تدبیر شد که وفاق و همدلی به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، همچنین سعی شده تا گروه های سیاسی و اجتماعی مختلف در کنار هم باشند و شاهد فضایی فعال و پویا باشیم، سیاست کلی دولت در مدیریت استان ها و کشور ثبات و امنیت است، همه کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند باید مراقب باشند چرا که دشمنان انقلاب درصدد اجرای دسیسه های خود هستند.

سرمست با بیان این که اگر تولید و سرمایه گذاری رونق داشته باشد می توان اقتصاد پویا را دنبال کرد، گفت: 244 مصوبه در جلسات اقتصادی و ستاد تسهیل داشتیم و اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود بلکه از واحدهای راکد و نیمه تعطیل حمایت شده است و 6 واحد به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: کمترین مشکلات کارگری را داشتیم که دستاورد استان قم است، سیاست ما پرداخت به موقع حقوق کارگران و حفظ اشتغال و اشتغالزایی است، از نظر عمرانی متأسفانه عقب افتادگی ها و پروژه های نیمه تمام وجود دارد که سعی داریم این مشکلات زودتر برطرف شود و پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.

استاندار قم با اشاره به ساماندهی اطراف حرم و بازآفرینی شهری اظهار داشت: اخذ مجوز 48 هکتار از اراضی پردیسان جهت انجام پروژه بازآفرینی شهری و ساماندهی اطراف حرم در دستور کار است تا شاهد نابسامانی ها نباشیم.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های عمرانی پیگیری قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان و همچنین مترو، فرودگاه و منوریل است، این پروژه های دغدغه شهروندان، مراجع و مسؤولان است، از نظر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از 100 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده که 50 درصد وارد شده و بقیه هم در حال پیگیری است.

سرمست ابراز داشت: با وجود دو برابر شدن حجم بارندگی ها نسبت به سیل سال 88 امسال با تدابیر ستاد مدیریت بحران شاهد مشکلاتی در قم نبودیم و آسیبی به مردم وارد نشد. برنامه ای هم در نظر داریم تا بتوانیم شهرک زائر را در استان احداث کنیم تا پذیرای زائران کم بضاعت باشیم و این برنامه می تواند مونوریل را هم فعال کند، مدیریت استان به همراهی بزرگان و مردم نیاز دارد و خود را بی نیاز از مشورت نمی دانیم و همین دلیل مجمع مشورتی تشکیل شده تا از نظرات استفاده شود، 34 راهبرد توسعه استان و فرصت های ارتقای استان شناسایی شده و در دستور کار قرار می گیرد تا قم به جایگاه شایسته خود برسد.

استاندار قم همچنین از افتتاح 200 طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی و گردشگری در استان قم با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 700 میلیارد ریال خبر داد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
این 200 تا طرح کلان هستند یا خرد مثلا آسفالت یک کوچه یک طرح هست یا طح های زیربنایی هست؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
آقای سرمست آدم کار راه اندازی هست خدا خیرش بده یه درخواست دادم استانداری ایشون سریع دستور پیگیری و ارائه گزارش نتیجه کار دادند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
مردم ولی نعمتان دولتمردان هستند این جمله قدیما راست بود ولی دیگه الان نزد بیشتر دولتمردان پشیزی ارزش نداره
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
لطفا پیگیر این مطلب باشید و لیست این طرح های افتتاح شده را منتشر کنید تا اگر واقعی است مردم خوشحال و دلگرم شوند
0
0