۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۶۴۸
امام جمعه موقت کاشان:

نعمت، عامل ذکر خدا است + فیلم

نعمت، عامل ذکر خدا است + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار یاد نعمت‌های خداوند را عامل ذکر خدا دانست و گفت: کسی که یاد نعمت‌های خدا باشد هچیگاه خود را در بن بست نخواهد دید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: مسائلی که خداوند در قرآن و یا از سوی اهل بیت (ع) برای ما بیان کرده اند دارای خیرات و برکات است.

وی افزود: احسان به والدین، انفاق در راه خدا، جهاد در راه خدا، خمس، زکات، صدقات، حجاب، عفاف و پاکدامنی و امانتداری عمل به وعده و پیمان صداقت و راستگویی همه دارای خیرات و برکات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انجام اموری که خداوند به آن دستور داده است همه دارای خیرات و برکات است و انسان آثار آن را خیلی زود می‌تواند در زندگی مشاهده کند، از این رو در قرآن و آیات و روایات به اصلاح زبان تأکید شده است.

وی افزود: اگر انسان دستوراتی که خداوند در قرآن بیان کرده است را انجام دهد آثار و برکات و دستاورد‌های آن را در کوتاه مدت می‌تواند در جامعه و زندگی مشاهده کند.

امام جمعه موقت کاشان از ذکر خدا به عنوان یکی از دستورات خدا در این آیه نام برد و افزود: ذکر به معنای واقعی دارای آثار و برکات زیادی است و یکی از ذکر‌ها شکر نعمت‌های خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یاد نعمت‌های خداوند را عامل ذکر خدا دانست و گفت: یکی از نعمت‌های خداوند سلامتی است که انسان از آن غافل است در حالیکه اگر انسان یاد نعمت سلامتی باشد شکرگزار خداوند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که یاد خدا و قدرت خداوند باشند هچیگاه خود را دربن بست نخواهند دید، افزود: اگر انسان گاهی بر سر دوراهی قرار می گیرد و قدرت تصمیم گیری از او سلب می‌شود به این دلیل است که توحید انسان ضعیف است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه در اسلام هیچ بن بستی وجود ندارد، گفت: کسی که به قدرت بی پایان خدا ایمان دارد سبب توکل به خدا خواهد شد و انسانی که به خدا توکل داشته باشد هیچگاه در بن بست قرار نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار توجه به الطاف خداوند را سبب داشتن محبت به خدا دانست و ادامه داد: درعین حال باید یاد خشم و غضب خدا نیز بود چرا که خداوند در جایی که رحمت باشد ارحم الراحمین است، اما در جایی که عذاب باشد اشد المعاقبین است.

وی یاد خشم و غضب خداوند را سبب خوف انسان از خدا دانست و افزود: منشأ اصلی همه گناهان فراموش کردن یاد و خشم و غضب خداوند است ضمن اینکه یاد عظمت خداوند سبب خشیت در برابر خداوند است.

امام جمعه موقت کاشان یاد و عظمت خداوند را سبب خشیت انسان دانست و گفت: یاد و عظمت خداوند سبب خواهد شد تا انسان در برابر خداوند احساس کوچکی و بندگی کند و کسی که یاد خدا باشد سبب حیا و دوری از گناه خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: یاد خدا بودن به معنی عفو و کرم خدا است و انسان‌های گناهکار به دلیل ضعف ایمان راه بازگشت را غیر ممکن می‌دانند که همین یأس از خداوند گناه بزرگی است./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات