۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۷۶۷۵
آیت الله احمدی فقیه یزدی مطرح کرد؛

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ و اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ و اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ و اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این دو بدون هم به نتیجه نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب در سالن نشست های خبرگزاری رسا آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این نشست ابراز داشت: همه انبیا و اولیای الهی برای حاکمیت بخشی به دین آمدند ولی ظهور این حکومت به وسیله حضرت ولی عصر(عج) است که دوره کنونی از طریق یک مجتهد جامع الشرایط شکل گرفته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم حراست ویژه از انقلاب و دستاوردهای آن، ابراز داشت: اگر بخواهیم مسائل مختلف انقلاب یک الگو برای سایر بلاد اسلامی بلکه بشریت باشد، باید همه مسائل اسلام را دقیقا بررسی کنیم و ببینیم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب وضعیت ماقبل ما روشن شده است، قضیه مشروطه را نزدیک خودمان می‌ بینیم و می‌ توانیم بررسی کنیم که بعد به کجا منتهی شد؟ الان هم باید توجه کنیم که در بین ما حوزویان مرسوم است که همیشه می‌ گوییم تمسک به عام در شبهه مصداقیه ممکن نیست در حالی که همه موافقان ارتباط با کشورهای دیگر به مصداق مصلحت و حکمت تمسک می‌ کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استقلال و بحث های اقتصادی ما به حسب مصداق باید روشن شود و اساسا این بیانیه برای همین است که مصلحت ها و مفسده ها و حکمت ها را دقیقا بررسی کنیم و نسبت به آن پایبند باشیم و راه روشن و محکم را پیدا کنیم.

وی با بیان این که اجتماع دشمن و تحریم ها با عمل و کار ما به ویژه حوزه و دانشگاه اثری ندارد، گفت: فرهنگ و اقتصاد با هم هستند و هر دو بدون هم به نتیجه نمی رسد، از این رو برای رسیدن به اثر کامل باید همه این جهات را در نظر بگیریم./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات