۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۶۷۶
آیت الله مقتدایی:

طلاب سیره علوی را در جامعه گسترش دهند + فیلم

طلاب سیره علوی را در جامعه گسترش دهند + فیلم
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید سیره امیر مومنان را در جامعه پیرامونی خود بسط و گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه امروز شنبه دوم شهریورماه سال ۹۸ در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان لواسان اظهار داشت: طلاب باید قدر خودشان را بدانند، زیرا در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در جایگاه طلبگی، یک نعمت الهی است که نصیب همه افراد نمی‌شود. البته افرادی نیز که به دانشگاه می‌روند در جایگاه خود بسیار ارزشمند هستند و پس از گذراندن دوران دانشجویی خود، می‌توانند با توکل به خداوند متعال به مردم خدمت برسانند.

آیت الله مقتدایی با قرائت چند روایت در خصوص اهمیت جایگاه طلبگی، بیان داشت: افرادی که طالب علم هستند و علوم دینی را می‌آموزند مورد لطف خداوند، ملائکه و انبیای الهی قرار می‌گیرند. همچنین از پیامبر اسلام(ص) نیز نقل شده که "ملائکه بالهای خود را زیر پای کسانی که در راه کسب علم قدم برمی‌دارند، قرار می‌دهند."

وی تاکید کرد: امروز طلاب بدانند که محبوب درگاه الهی شده‌اند و باید ضمن قدرشناسی از جایگاه خود، تمام توان و زمان خود را معطوف به کسب علوم دینی کند. اینطور نباشد که طلاب ندانند برنامه روزانه آنها چیست و بدون برنامه کار خود را به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: طلبه در راه کسب علوم دینی باید تمامی سختی‌ها را تحمل کند، زیرا در نهایت به یک پاداش الهی می‌رسد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید از مدیران و متولیان حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان لواسان، گفت: بنده از جناب آقای ناطق نوری و همکاران ایشان به خاطر فراهم کردن تمامی مقدمات برای تحصیل طلاب تشکر می‌کنم.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر امر مباحثه در مدارس علمیه ابراز داشت: طلاب باید در موضوع مباحثه به صورت جدی تلاش کنند و از این مبحث مهم غافل نشوند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: طلاب پس از گذراندن دوران تحصیل خود، باید آماده ورود به جامعه و تبلیغ دین باشند.

وی با تبریک عید امامت و ولایت، بیان داشت: طلاب باید تلاش کنند سیره عبادی، قضایی و سیاسی حضرت علی(ع) را در جامعه جاری کنند و تفکر علوی را بسط و گسترش دهند.

آیت الله مقتدایی تاکید کرد: طلبه‌ای که آماده تبلیغ دین شده، باید از همان ابتدای کار خود در تمامی محیط‌ هایی که حضور پیدا می‌کند کار تبلیغی کند و اینطور نباشد که تنها منابر را فرصتی برای تبلیغ دین بدانند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با مهم خواندن جایگاه طلبگی، ابراز داشت: راه طلبگی فرد را به جایی می‌رساند که فرد می‌تواند در روز قیامت شافی مردم شود و هزاران هزار نفر را با خود به بهشت ببرد.

آیت الله مقتدایی در پایان خطاب به اساتید حوزه‌های علمیه گفت: اساتید نباید وضع فعلی یک طلبه را ببینند، بلکه باید این جوان را با این نگاه دید که شاید همین جوان روزی یکی از مراجع بزرگ تقلید در جهان اسلام شود./۸۵۶/پ201/ب1

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات