۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۱۷۶۸۲

نشست صمیمانه کبار علمای الازهر با طلاب علوم دینی

نشست صمیمانه کبار علمای الازهر با طلاب علوم دینی
ششمین سلسه نشست‌ کبار علمای الازهر با طلاب علوم دینی با هدف ترویج اسلام اعتدالی و بررسی مسائل مستحدثه فقهی در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، ششمین نشست کبار علمای الازهر با طلاب علوم دینی با عنوان «هجرت نبوی، اسرار و احکام» یکشنبه جاری، پس از نماز مغرب و عشاء در «قاهره» پایتخت مصر برگزار خواهد شد.

این سلسله نشست‌ها به صورت هفتگی و به مدت سه‌ماه، با حضور علما، اساتید، طلاب علوم دینی و نخبگان فکری ـ فرهنگی در قاهره برگزار می‌شود.

هیأت دبیران‌کل کبار علمای الازهر، هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را ارتباط بیش از پیش میان علما و طلاب، ترویج اندیشه صحیح از اسلام، آشنایی طلاب با چگونگی دفاع از آموزه‌های دین در شرایط و موقعیت‌های مختلف اعلام کرد.

این هیأت همچنین با اشاره به ضرورت تصحیح اندیشه‌های غلط و خشکاندن ریشه‌های انحراف و پرهیز از ترویج اسلام رادیکالی خاطر نشان کرد که ارتباط میان جوانان به ویژه نخبگان دینی جهان اسلام، راهکار موثری در مبارزه با افراط‌گرایی است.

قابل ذکر است، تا کنون 5 نشست را با عناوین «سنت نبوی در میانه نقد سنت و نقد متن: احکام، ضوابط، آثار»، «اندیشه انحرافی، دلایل، خاستگاه، راهکارها»، «مسائل فقهی معاصر در نسبت میان علم و دین»، «زبان عربی و نقش آن در فهم متون شرعی»، «آیات قرآن کریم در کشاکش فهم صحیح و برداشت‌های غلط» برگزار شده است.

محمد رایجی
ارسال نظرات