۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۱۷۶۸۸
سردبیر خبرگزاری رسا خبرداد؛

آمادگی رسا برای پوشش دروس حوزه با محتوای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

آمادگی رسا برای پوشش دروس حوزه با محتوای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
استادیان از اعلام آمادگی خبرگزاری رسا برای پوشش دروس اساتید حوزه با هدف تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

دکتر علیرضا استادیان سردبیر خبرگزاری رسا، در این نشست با اشاره به محتوای غنی و  عمیق بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد: صدور این بیانیه از سوی رهبر معظم انقلاب در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که دارای فرازهای معرفتی و عمیق است، نیازمند بررسی بیشتر از سوی جامعه حوزوی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ضمن نگاهی به مسیر گذشته و با نقد کاستی ها و ضعف هایی که در مسیر چهل ساله داشتیم به بیان افق پیش روی انقلاب اسلامی پرداخته اند.

طلبه درس خارج حوزه در ادامه ابراز داشت: ایشان در بیانات اخبر خود فرمودند که مسیر چهل سال آینده انقلاب اسلامی روشن تر است، از این رو بیانیه گام دوم از جهات مختلفی نیازمند بررسی است، یکی ازوظایف مهم نخبگان حوزه و دانشگاه در قبال گام دوم انقلاب، تفسیر و تبیین آن است چراکه این بیانیه در واقع عصاره ای از نظریات پیرامون انقلاب اسلامی است.

وی تبیین ابعاد رویین و زیرین این بیانیه را امری لازم و حساس برشمرد و عنوان کرد: به حمدالله روحانیت و فضلای حوزه علمیه در تفسیر این بیانیه تلاش های گسترده ای داشته اند، از جمله حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، مبانی قرآنی بیانیه را مدنظر قرار داده اند و بزرگان دیگری از جمله آیت الله اعرافی، در حال استخراج مبانی این بیانیه هستند و به ترویج وتبلیغ این کار نیز عنایت ویژه ای دارند و در خطبه های نماز جمعه نیز به تبیین بخشی از مبانی بیانیه  گام دوم می‌ پردازند.

استادیان افزود: آیت الله شب زنده دار نیز با توجه به تأکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند به این نکته توجه کردند و به تبیین این مسأله در جلسات درس خارج پرداخته اند، همچنین کتابی توسط حجت الاسلام والمسلمین بنیادی نوشته شده که امروز رونمایی می شود.

سردبیر خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بزرگواران و اساتید حوزه در این بخش خوش درخشیدند که مایه امید و نشاط برای نسل جدید طلاب خواهد بود، چراکه چشم امید طلاب جوان به علمای بزرگ است و وقتی آنها فعال و علمی و به روز وارد این عرصه شده اند و از این بیانیه حمایت می‌ کنند و مبانی علمی آن را تبیین می‌ کنند، طلاب جوان هم الگو گرفته و از تمامی ظرفیت های علمی و تبلیغی خود برای تحلیل و تبلیغ این بیانیه استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم از جنس اسناد راهبردی و پیشران حرکت صحیح در تحقق حوزه علمیه انقلابی و جامعه  ایده آل اسلامی، است، تصریح کرد: ما عقیده داریم باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مثل منشور روحانیت مورد بررسی قرار بگیرد و از همین تریبون اعلام آمادگی می‌ کنیم هرکدام از بزرگانی که در ابتدا یا انتهای درس خود به تبیین این بیانیه بپردازند جلسه درس آنها در بخش صوت و فیلم و تصویر و خبر پوشش داده شود.

استادیان در پایان به تلاش خبرگزاری رسا در جهت حفظ  جایگاه فخیم حوزه های علمیه و انتشار اخبار حوزوی با حفظ ملاحظات حوزه های علمیه اشاره کرد و عنوان کرد: تولیدات تصویری این مجموعه تا کنون از شبکه های یک، سه، افق و شبکه های استانی صدا و سیما پخش شده و جمع طلبگی خبرنگاران رسا تلاش می کنند تا پیام دین و معنویت و نظریات اسلامی را از دل حوزه های علمیه به جامعه منتقل کنند، از این رو در عرصه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز از همان ابتدای صدور بیانیه وارد عمل شده ایم و جلسات و نشست های گوناگونی نیز برگزار کرده ایم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات