۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۷۲۴

آیت‌الله کاظم حائری حضور نیروهای آمریکایی در عراق را حرام اعلام کرد

آیت‌الله کاظم حائری حضور نیروهای آمریکایی در عراق را حرام اعلام کرد
یکی از مراجع تقلید عراق طی فتوایی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تحت هر بهانه‌ای را حرام اعلام کرد و از عراقی‌ها خواست به مقاومت خود ادامه دهند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری، مرجع تقلید شیعیان در فتوایی تنها گزینه را «مقاومت» دانست و اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی حرام است.

به نوشته وبسایت خبری روسیا الیوم، در متن این فتوا ضمن تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها خود تروریسم و پناه دهنده تروریست‌ها هستند، آمده است: ای فرزندان گرامی من و ای عزیزانم در الحشدالشعبی! خبر تجاوز مکرر به انبارهای سلاحتان از سوی صهیونیست ها با حمایت آمریکا به من رسید.

همه می دانند که مقامات آمریکا هیچگاه از شکست هایشان در افغانستان، یمن سوریه و فلسطین درس عبرت نگرفته اند و تنها میلیاردها دلار و خون فرزندان ملت خود را طی ماجراجویی هایی شکست خورد تباه کردند و اینک نیز پای مذاکره با برخی از مخالفان حضور آمریکا در منطقه از جمله طالبان نشسته اند.

همه ما بر این مسأله واقفیم که «صدام» یکی از اشتباهات آمریکا بود که بعدها با تحمل هزینه کلان مجبور به براندازی او شد و داعش نیز از پروژه های واشنگتن بود که رهبرانش را با بالگردها از میدان های جنگ نجات داد.

اینک رهبران آمریکا بدون درس عبرت گرفتن از گذشته، سردرگمی دیرینه خود را علیه الحشد الشعبی تکرار می کنند و از اجازه عملیات شناسایی که دولت عراق به آنها داده است، سوء استفاده می کنند.

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری در ادامه اين بيانيه گفت: به صراحت و از باب مسئولیت شرعی می‌گویم که ادامه حضور هر نیروی نظامی آمریکایی و مانند آنها تحت هر عنوانی از جمله آموزش و مشاوره نظامی یا به بهانه مبارزه با تروریسم حرام است.

وی افزود: مردان غیور ما در نیروهای مسلح باید به دفاع شرافتمندانه و مشروع از موجودیت اسلام و تمامیت ارضی کشور در مقابل هر نوع تجاوز زمینی یا هوایی بپردازند. شما تنها یک گزینه پیش رو دارید و آن مقاومت و دفاع در برابر دشمنی است که به حدی حقیر شده است که ترامپ یاغی نتوانست به شکل علنی وارد خاک شما شود.»

آیت‌الله حائری افزود: «اگر برای این پدرتان مقدور بود -که قلبش از حمله به مواضعتان دردآلود و از وضعیت ذلیلانه دولتی‌ها متأسف است- سلاح به دست می‌گرفت و مانند یک سرباز در کنارتان قرار می‌گرفت.»

گفتنی است که در یک ماه گذشته مواضع نیروهای الحشد الشعبی عراق چهار مرتبه دچار آتش‌سوزی و انفجار شده است و منابع عراقی به جد اعتقاد دارند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حملات قرار دارند./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَنْ وُجُوهِهِمْ النَّارَ وَلَا عَنْ ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ
0
0
رامتین رامش
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالب اینمرجع عالیقدر را بیشتر منتشر نماید.
0
0