۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۱۷۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مسیبی:

انحلال فرهنگ لیبرالیسم در غرب نتیجه رشد تفکر انقلاب اسلامی است

انحلال فرهنگ لیبرالیسم در غرب نتیجه رشد تفکر انقلاب اسلامی است
استاد علوم قرآنی با اشاره به انحلال فرهنگ غرب و انحطاط لیبرالیسم در غرب، این مسأله را نتیجه رشد تفکر انقلاب اسلامی در جهان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانعلی مسیبی استاد علوم قرآنی و معاون مجمع عالی تفسیر قرآن در این نشست با اشاره به این که در مورد مسائل بین المللی و تبلیغ بیانیه گام دوم انقلاب در فضای خارج از کشور باید نظرهای خود را در چند جهت معطوف کنیم، گفت: اولا انقلاب اسلامی دو خاستگاه داشت یکی خاستگاه درونی بود که به رشد جوانان و کشور ما کمک کرد و در این چهل سال رشد آن دیده شده است.

وی افزود: اگر چهل ساله قبل از انقلاب را با دوران چهل سال بعد از انقلاب با همه موانع مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست و همچنین انقلاب از ناحیه و خاستگاه خارجی قابل بررسی است و این که انقلاب ما خواسته آنها هم بوده است و مظلومان و آزادی خواهان عالم به این انقلاب چشم امید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مسیبی با اشاره به این که ما امروز در یک مقابله فرهنگی با برخی از مکاتب و تمدن های بشری هستیم، تصریح کرد: تمدن های دیگر به بن بست رسیده اند و دلیل این مسأله همین رشد و نمو فرهنگ انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: غربی ها در تمدن سازی و جامعه پردازی با این که چهارصد سال کار کرده اند به بن بست رسیده اند که نمونه آن انحلال خانواده در غرب و پایان پذیرفتن دوران لیبرالیسم در فرانسه است، اما این که عرضه این کار یعنی تبلیغ ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب چطور باشد مسأله ای است که باید در مورد آن فکر شود.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: مرحله بعد از انقلاب به دو قسم تقسیم می شود که چهل سالگی اول با تمام افت و خیزهایی که داشته ایم گام نخست آن محسوب می شود و بیانیه گام دوم انقلاب نیز مصداق سخن امیرالمؤمنین(ع) است که فرمودند: اگر پای من از مشکلات داخلی بیرون می آمد خیلی از مشکلات را حل می کردم.

حجت الاسلام والمسلمین مسیبی با بیان این که ما در چهل ساله دوم مثل چهل سال اول با موانع و مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که باید پیش بینی کنیم که در چهل سال دوم چه موانعی برای ما پیش می آید و همچنین در بعد نظرات راهبردی این که چه راهی را در پیش بگیریم که سرعت عمل انقلاب اسلامی خودش را بیشتر نشان بدهد نیز حائز اهمیت است./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات