۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۱۷۷۳۶
قائم مقام مرکز امور نخبگان حوزه علمیه قم:

بیانیه گام دوم انقلاب در کمیسیون های تخصصی به بحث گذاشته شود

بیانیه گام دوم انقلاب در کمیسیون های تخصصی به بحث گذاشته شود
حجت الاسلام زارعی بیانیه گام دوم انقلاب را حاصل راهبری رهبر معظم انقلاب برای کل جامعه دانست و تأکید کرد که این بیانیه در کمیسیون های تخصصی به بحث گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی زارعی قائم مقام مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه قم در این نشست با بیان این که یکی از وظایف حوزه و حوزویان تبلیغ و ترویج مبانی بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: همه باید در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی مشارکت کنیم و کاری انجام بدهیم.

وی افزود: بنده در مورد آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد فعالیت های نخبگانی فرمودند، نکاتی را بیان می کنم از جمله این که از ابتدای شکل گیری بنیاد ملی نخبگان که با اهتمام خود ایشان بوده است این حرکت بزرگ علمی و مجاهدت های دانشی رونق بیشتری گرفت و اگر ما در کشور در برخی از زمینه های علمی و فناوری پیشرفت فوق العاده کردیم اهتمام ایشان نسبت به امر نخبگان در زمینه های علمی و فناوری بوده است.

قائم مقام مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به شکل گیری مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب یادآور شد: اگر تمام فرمایشات ایشان را ملاحظه کنید عمده سخنان ایشان در ارتباط با نخبگان تأکیدی بر مطالب قبل است که هنوز تا مقدار زیادی عملیاتی نشده است.

حجت الاسلام زارعی افزود: محور کلی که در این بیانیه اضافه شده این است که تا کنون آنچه ایشان فرمودند مخاطبش نخبگان کشور بود ولی این سری مخاطب آن عموم جوانان کشور هستند ولی به عقیده من لازم است این گونه مباحث جدای از این نشست ها، در کمیسیون های تخصصی نیز به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی ضمن تقدیر از برگزاری این نشست به همت خبرگزاری رسا، گفت: برگزاری چنین نشست هایی می تواند مقدمه تشکیل کمیسیون های علمی باشد تا از کارهای ناخواسته سوری و تشریفاتی پرهیز کنیم، چراکه بحث بیانیه گام دوم انقلاب یک موضوع بینا رشته ای و چند بخشی است و به هیچ وجه کار یک بخش نیست.

قائم مقام مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کار رهبر معظم انقلاب راهبری در کل جامعه است، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به این مسأله در ابعاد مختلف تمرکز کرده و این بیانیه را صادر کرده اند.

وی در پایان یادآور شد: می توانیم به عنوان حوزه گوشه ای از کار را که مربوط به خودمان می شود پیگیری کنیم ولی این ظرفیت وجود دارد که مسؤولان جامعه با توجه به این بیانیه هریک گوشه دیگری از کار را به دست گرفته و برای تحقق این برنامه بکوشند./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
آقای زارعی از فرهیختگان حوزه هستند بیشتر ازشون خبر کار کنید
0
0