۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۱۷۷۳۹

آیت الله یعقوبی خواستار تلاش مواکب حسینی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی شد

آیت الله یعقوبی خواستار تلاش مواکب حسینی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی شد
یکی از علمای عراق خاطرنشان کرد: موکب های حسینی باید در راستای بیداری فرهنگی مردم و کاهش مشکلات تلاش کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق در دیدار با جمعی از اعضای مواکب حسینی در استان ذی قار، با اشاره به آیه 98 سوره توبه[1] گفت: ظاهر آیه در مذمت منافقین نازل شده است اما برخی آن را بر عزم مومنان برای بخشش اموال، انجام فعالیت در راه خداوند حمل کرده اند.

وی افزود: انفاق در راه خداوند متعال مغنتم شمرده می شود و او عباد محسنین را به بهترین شکل پاداش می دهد. این احساس در روز قیامت بسیار به سود انسان است به طوری که در حدیثی از امیرالمومنین علی (علیه السلام) نقل شده است که فرموده اند: «الغنى والفقر بعد العرض على اللَّه». فقیر و غنی حقیقی آن افرادی هستند که با عمل صالح کفه ترازوی خود را سنگین تر می کند.

یکی از علمای عراق بر اهمیت توجه به اعمال نیکی که موجب خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان می شود، تاکید کرد و اظهار داشت: نقش موکب های حسینی در احیاء مناسبت های دینی و ارائه خدمات متمایز به زائران کریم، بسیار پر رنگ است.

وی ادامه داد: خدمات موکب های حسینی فقط به ارائه خدمات متعارف به زائران خلاصه نمی شود، بلکه باید در زمینه های اجتماعی و فرهنگی نیز ورود داشته باشند و در راستای احیاء روز جهانی توبه، روز فتوا و غیره قدم بردارند.

این عالم عراقی تاکید کرد که طرح های موکب های حسینی باید در راستای بیداری فرهنگی مردم و کاهش مشکلات در حد توان باشد.

 گفتنی است که موکب های حسینی در کشور عراق نسبت به سایر کشورهای اسلامی از فعالیت بسیاری خوبی برخوردار هستند که به طور نمونه می توان به حضور آنان در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد. مواکب عراقی در ایام اربعین در طول مسیر نجف به کربلا، موکب های مختلفی برگزار و از زائران حرم امام حسین (علیه السلام) که با پای پیاده از نجف به سمت کربلا می روند، پذیرایی می کنند.

 

[1] {وَمِنَ الأَعْرَابِ مَن يَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ مَغْرَمًا}

ارسال نظرات