۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۷۶۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

افزایش معرفت از اهداف زیارت است

افزایش معرفت از اهداف زیارت است
استاد حوزه علمیه افزایش معرفت را از اهداف زیارت دانست و گفت: بسیاری از برنامه های دعا و زیارت فرصتی برای تفکر و اندیشیدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه شنبه شب در حرم مطهر رضوی به اهداف زیارت اشاره کرد و گفت: حس خدمت به اهل بیت(ع) مهمترین حسی است که زائر باید داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف زیارت امامان معصوم(ع)، ابراز کرد: زیارت اهل بیت با اهداف متعددی انجام می شود که یکی از آن ها محبت اهل بیت است که فرد با زیارت ائمه معصومین انرژی گرفته و محبت دریافت می کند و در نتیجه آن بسیاری از مشکلات وی حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزایش معرفت را از دیگر اهداف زیارت بیان و ابراز کرد: خیلی از برنامه های دعا و زیارت فرصتی برای تفکر  و اندیشیدن است، اشک نیز براثر اندیشه جاری می شود و همانگونه که پیامبر(ص) فرمود: «هر کسی فرزندان من را دوست داشته باشد خدا به او حکمت می دهد.» بنابراین حرم امامان معصوم(ع) جای فکر کردن است و در فضای محبت اهل بیت فهم به کار می افتد.

کارشناس مذهبی اصلاح روابط و رفتار  با یکدیگر را از جمله اهداف زیارت دانست و تصریح کرد: زیارت در رفتار و سبک زندگی فرد تأثیر دارد، ما مهربانی کردن به یکدیگر را در حرم می آموزیم.

وی احساس رضایت را از ثمرات زیارت به ویژه زیارت علی بن موسی الرضا(ع) بیان و اظهار کرد: رضایت خیلی اهمیت دارد هر کسی راضی باشد دعای او مستجاب است، امام حسن(ع) در این مورد فرمود:«وقتی همه قلب پر از رضایت بود اگر آن موقع دعا کنید، دعای شما مستجاب می شود.»

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان احساس خدمت به ائمه معصوم را بالاترین هدف زیارت دانست و گفت: این احساس خدمت اثر کلیدی دارد و اگر نباشد آثار قبلی زیارت مانند بهره اخلاقی و رفتاری، دریافت محبت، ابراز محبت و معرفت کم رنگ می شود.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: مهمترین حاجت ما این باشد که توفیق برای نصرت دین خدا را بخواهیم و در زیارت اعلام کنیم که آماده یاری شما و امام زمان خود هستیم، خداوند نیز در آیه 25 سوره حدید به این امر اشاره دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
به مطلب بسیار دقیقی اشاره کردند
0
0