۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۷۷۷۳
جعفرپور در گفت‌وگو با رسا:

رسانه ملی در آثار نمایشی و تبلیغاتی تجمل گرایی را ترویج نکند

رسانه ملی در آثار نمایشی و تبلیغاتی تجمل گرایی را ترویج نکند
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عموما زندگی به تصویرکشیده شده از جامعه ایرانی، غرب‌گرایانه بوده و کمتر نشانه‌ای از سنت اسلامی و ایرانی در آن‌ها قابل مشاهده است.
جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره بازنمایی سبک زندگی در تلویزیون اظهار داشت: فارغ از آثار نمایشی که به دلیل میزان مصرف بالا توسط مخاطبان باید به طور جداگانه مورد نقد و بررسی جدی قرار گیرند، پیام‌های بازرگانی نیز به دلیل تعدد موارد پخش می‌بایست مورد توجه باشند.

وی با اشاره به اینکه فضای زندگی مردم در تبلیغات تلویزیون با فضای واقعی فاصله نجومی دارد، بیان کرد: آنچه مدت‌هاست در تبلیغات تلویزیون شاهد آن هستیم، مانور تجمل به معنای واقعی کلمه است. علاوه بر این، زندگی به تصویرکشیده شده از جامعه ایرانی، عموما غرب‌گرایانه بوده و کمتر نشانه‌ای از سنت اسلامی و ایرانی در آن‌ها قابل مشاهده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امکان اصلاح این «کژبازنمایی‌ها» گفت: متاسفانه این موضوع جدیدی نیست و پیشتر نیز نهاد‌های نظارتی بار‌ها در مورد آن تذکر داده‌اند. به نظر می‌رسد که در نهاد‌های ذیربط در سازمان صداوسیما اهتمامی جهت اصلاح این موضوعات وجود ندارد و اولویت با انتفاع مادی است.

نماینده مردم لارستان در پارلمان گفت: اصولا پیام‌های بازرگانی مختص رسانه‌های خصوصی است و در واقع نباید جایی در رسانه دولتی داشته‌باشد؛ اما کمبود بودجه و نیاز مادی سازمان از یکسو و مدیریت غلط این موضوع و عدم مداخله و سیاست گذاری مناسب برای تبلیغات از دیگر سو در طول این سال‌ها باعث شده شاهد این وضعیت نابسامان و آسیب زا باشیم. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات