۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۱۷۷۷۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

فرهنگ محرومیت‌زدایی باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ محرومیت‌زدایی باید در جامعه نهادینه شود
مدرس حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: باید با اجرای طرح‌های گوناگون کمک‌رسانی، فرهنگ محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، خانم طوبی ولی پور، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت ترویج بیش از پیش کمک رسانی به محرومان و محرومیت زدایی در جامعه، اظهار کرد: به‌منظور کمک به مستضعفان و نهادینه کردن فرهنگ کمک به نیازمندان جامعه طرح رسم ابرار در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و ثواب کمک به نیازمندان جامعه افزود: همواره در آیات قرآن کریم و سخنان و روایات ائمه اطهار (ع) به کمک و یاری‌رساندن به مستمندان و مستضعفان سفارش شده است.

کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی با بیان اینکه کمک به مستضعفان و رفع محرومیت یکی از آرمان‌های امام خمینی (ره) است خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همواره به محرومیت‌زدایی از جامعه سفارش کرده و در زمان حاضر نیز مقام معظم رهبری نیز در بسیاری از بیانات خود، به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب بر کمک به محرومین و مستضعفان جامعه تأکید کرده است.

وی با بیان اینکه کمک به یتیمان و مستمندان و آزادسازی زندانیان از سنت‌های اهل‌بیت (ع) است تصریح کرد: در طرح رسم ابرار که با الگوبرداری از سنت ائمه اطهار (ع) است در زمینه‌های گوناگونی ازجمله آزادسازی زندانیان، کمک به نیازمندان و توزیع بسته‌های غذایی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

خانم ولی پور با بیان اینکه القا روحیه خودکفایی و کمک به مستضعفان به‌منظور رسیدن به استقلال مالی یکی دیگر از اهداف طرح رسم ابرار است اظهار کرد: در طرح رسم ابرار تلاش می‌شود تا وضعیت مستضعفان هدفمند شود تا علاوه بر کمک‌های مالی، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرارداد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری ارگان‌های مذهبی در اجرای طرح رسم ابرار گفت: ارگان‌های مذهبی استان باید به‌منظور اجرا و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر این طرح در جامعه همت گمارند تا با اجرای هرچه بهتر و پرشورتر این طرح، فرهنگ حمایت از مستمندان در جامعه نهادینه شود.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌منظور آگاهی جامعه از اجرای این طرح اهمیت فراوانی دارد و باید ارگان‌های مذهبی و تمام دست‌اندرکاران محرومیت‌زدایی استان در خصوص اطلاع‌رسانی این طرح تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با الگوبرداری از طرح اعتکاف، طرح رسم ابرار را در جامعه نهادینه کرد اظهار کرد: خوشبختانه مراسم اعتکاف هرساله به‌صورت منظم و با اطلاع‌رسانی مناسبی در جامعه برگزار می‌شود و باید با الگوبرداری از این مراسم، طرح رسم ابرار را در جامعه و به‌ویژه در میان جوانان ترویج کرد.

ولی پور با بیان اینکه طرح رسم ابرار به همت سازمان بسیج استان طرح‌ریزی شده است گفت: طرح رسم ابرار از سوم شهریورماه و هم‌زمان با بیست و سوم ذی‌الحجه آغاز شده و تا پنجم شهریورماه، مصادف با روز دحور الارض که در روز بیست و پنجم ذی‌الحجه است ادامه دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
اخبار اساتید خواهر حوزوی را بیشتر کار کنید.
0
0