۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۱۷۷۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مساجد کانون های معنویت و بصیرت هستند

مساجد کانون های معنویت و بصیرت هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت احیای کارکردهای چندگانه مساجد، گفت: مساجد کانون های معنویت و هدایت و بصیرت در جامعه دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته جهانی مسجد، اظهار کرد: روز و هفته جهانی مسجد فلسفه مهمی دارد؛ زیرا در چنین ایامی صهیونیست‌ها مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و جمهوری اسلامی از این فرصت به‌عنوان روز و هفته جهانی مساجد استفاده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسجد را محور کار فرهنگی خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: اگر مسجد رسالت خود را انجام داده و مسائل پیرامونی خود را به درستی برنامه‌ریزی کند بسیاری از آفت‌های فرهنگی از بین می‌رود؛ چون مسجد کانون معنویت و هدایت و بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت احیای کارکردهای چندگانه مساجد، اضافه کرد: اگر این مرکز را فعال کرده و کارکردهای مسجد را مانند صدر اسلام بالا ببریم بسیاری از مشکلات و نواقص موجود مرتفع می شود.

وی اظهار کرد: در صدر اسلام مسجد کلکسیونی از خدمات اجتماعی فکری و فرهنگی بود و اکنون هم باید این کارکردهای چندگانه خود را داشته باشد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی افزود: ظرفیت مساجد در کشور ما بسیار بالا است؛ به گونه ای که اگر پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد با هم و با مدیریت امام جماعت هم سویی و هم‌فکری داشته باشند می‌توانیم از طریق مساجد مسائل فرهنگی کشور را بیمه کرده و از بسیاری از آفات در بین نسل جوان پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش سازندگی مساجد، اظهار کرد: از امام حسن مجتبی(ع) پرسیدند غفلت چیست؟ پاسخ دادند: «الغَفلَةُ تَركُكَ المَسجِدَ و طاعَتُكَ المُفسِدَ» و تأکید کرد غفلت آن است كه مسجد رفتن براى نماز را ترك كنى و از تبهكار فرمان برى.

وی اضافه کرد: کسانی که با مسجد ارتباط دارند کمتر در معرض تهدید هستند و از سوی دیگر کسانی که به مسجد اعتنا نمی‌کنند طعمه‌های آماده برای مفسدین هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس هر چه در توان داریم باید برای مساجد تلاش کرده و امکانات مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه افزود: غفلت زدایی به‌وسیله مساجد زمینه گسترش بصیرت و هدایت را فراهم می‌کند./9314/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات