۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۷۸۴
سر مقاله؛

مشی دولتمردان دیروز و امروز

مشی دولتمردان دیروز و امروز
دولت شهیدرجایی،نخستین دولت مکتبی‌ای بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها در کشور،در آن دوره‏ بحرانی، تلاش و کوشش خود را برای خدمت به انقلاب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت شهیدرجایی، نخستین دولت مکتبی‌ای بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها در کشور، عهده‏‌دار امور مملکت شد و در آن دوره‏ بحرانی، صادقانه حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب کرد، تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهاد. دوم شهریور هرسال، آغاز هفته دولت است که روز پایانى آن سالروز شهادت محمدعلى رجایى، رییس‌جمهوری و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر وقت ایران در سال 1360 است.

هرسال به‌همین مناسبت، رییس‌جمهوری وقت و هیأت‌وزیران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند تا از رهنمودهای ایشان برای یک سال خدمت به مردم بهره برند.

امسال نیز رهبر انقلاب بایدها و نبایدهای دو سال باقی‌مانده دولت را تذکر دادند و بر لزوم قدرشناسی مسوولان از فرصت خدمت به مردم تأکید کردند؛ چراکه همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه تا وقتی پایدار خواهد بود که دولت، دولتی ارزشى و خدمتگزار باشد.

هفته دولت با افتتاح پروژه‌های مختلف در سراسرکشور گره خورده که این سنت نیز برای رفع نیازهای مردم یک استان، شهر و روستا ارزشمند است؛ اما آنچه بیشتر باید موردتوجه دولتمردان باشد، مشی و تفکر انقلابی دولتمردان دیروز است که باید الگوی دولتمردان امروز باشد. مسلماً در این برهه از زمان که کشورمان با انواع تحریم‌های استکبار جهانی مواجه شده است، تفکر انقلابی و جهادی شهیدان رجایی و باهنر می‌تواند راهگشای دولتمردان باشد تا کشور را از انواع بحران‌ها و فشارهای دشمنان با استفاده از الگوی اقتصاد مقاومتی و رونق تولیدات داخلی، از میدان جنگ اقتصادی با پشتکار سرافراز بیرون کشد./1360//101/خ

منبع: صبح نو
ارسال نظرات