۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۷۸۵

قسام از یک شاخه نظامی در حال تبدیل شدن به یک ارتش است

قسام از یک شاخه نظامی در حال تبدیل شدن به یک ارتش است
گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از زمان توقف جنگ 51 روزه در غزه همچنان در تلاش برای ارتقای توان نظامی خود است.

به گزارش خبرگزاری رسا، تحلیلگر سرشناس صهیونیست تاکید کرد که گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از زمان توقف جنگ 51 روزه در غزه همچنان در تلاش برای ارتقای توان نظامی خود است و کم کم در حال تبدیل شده از یک شاخه نظامی به یک ارتش بزرگ است.

یونی بن مناحیم در گزارشی تأکید کرد که حماس در حال تشکیل یک ارتش نظامی بزرگ برای جنگ با از طریق دست‌یابی به ابزارهای مختلف جنگی تحت حمایت مستقیم ایران است.

بن مناحیم تصریح کرد که طبق معلوماتی که پس از سفر اخیر هیأت حماس (به ریاست صالح عاروری) به تهران بدست آمده است، حماس و ایران بر سر تقویت گردان‌های قسام و تبدیل آن به یک ارتش نظامی بزرگ به توافق رسیده‌اند.

وی گفت که اسماعیل هنیه رهبر حماس در جریان دیدار با خانواده‌های فلسطینی در باریکه غزه به این مسأله اشاره و تأکید کرد که حماس ارتشی بزرگ برای جنگ با "اسرائیل" و بیرون راندن آن از سرزمین فلسطین تدارک دیده است.

وی اظهار داشت که هنیه در این دیدار عنوان کرده که پیامی از سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر ادامه حمایت از مقاومت فلسطین برای بیرون راندن اشغالگران دریافت کرده است./983/ب

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات