۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۷۹۱
امام جمعه شیروان:

فرهنگ غلط توهین و افترا به مسؤولان باید اصلاح شود

فرهنگ غلط توهین و افترا به مسؤولان باید اصلاح شود
امام جمعه شیروان با تأکید بر انتقاد سازنده و دوری از تخریب، گفت: نباید توهین و افترا به مسؤولان دستگاه‌ها و ادارات به یک فرهنگ غلط و فراگیر بدل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امروز در دیدار مسؤولان اجرایی این شهرستان، با گرامیداشت هفته دولت، به تبیین چرایی اهمیت و ضرورت تعامل با دولت‌ها پرداخت و اظهار کرد: تعامل بستری برای انتقال دغدغه‌های انقلابی و زمینه‌ای برای پی گیری و حل مسائل کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین تعامل منجر به انسجام و یکپارچگی می‌شود، خاطرنشان کرد: درباره اهمیت موضوع انسجام و یکپارچگی درونی، رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت مسئله وحدت و انسجام ملی، تأکید دارند که مسؤولان باید جهت‌گیری‌ها را دقیق و منطبق بر یکدیگر قرار بدهند.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به تداوم تقابل با دشمنان در مقطع کنونی، اضافه کرد: یقیناً بدون انسجام درونی، امکان ایستادگی در مقابل هجمه‌های بیرونی نیست. آن هم در شرایطی که همه دشمنان انقلاب اسلامی در تخاصمی شبیه به جنگ احزاب و در یک جبهه، همه امکانات مادی و معنوی خود را برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعامل بین دولت و سایر بخش‌ها درواقع نفی دوقطبی‌های داخلی و حاکمیت دوگانه است، افزود: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۹ بهمن ۹۴، دوقطبی شدن را به طرح‌های دشمن برای ایجاد دوگانه مردم-نظام نسبت داده و آن را خطرناک توصیف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به تقویت اعتماد مردم به نظام در پی تعامل، اظهار کرد: اعتماد یک ملت بزرگ‌ترین سرمایه یک نظام است که می‌تواند درگذر از بحران‌های داخلی و خارجی نقش مؤثری را ایفا کند.

امام جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انتقاد سازنده و دوری از تخریب، گفت: نباید توهین و افترا به مسؤولان دستگاه‌ها و ادارات به یک فرهنگ غلط و فراگیر بدل شود.

وی افزود: بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که حفظ حرمت و جایگاه نهادهای سیاسی برای حضرت امام (ره) یک اصل بوده است، امام بارها با تعابیری نظیر تفاهم کنید و توصیه به پرهیز از بروز اختلافات به سطح جامعه، تعامل و تفاهم و حل و فصل اختلافات در بستر گفت‌وگو و مذاکرات را به‌عنوان مبنای عمل پیش روی ما قرار داده‌اند که باید مدنظر همه ما باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات