۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۱۷۷۹۶

مخالفت بهارستان نشینان با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان

مخالفت بهارستان نشینان با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۰۳ رأی مخالف با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، صبح امروز یکشنبه سوم شهریورماه سال ۹۸ دو فوریت «طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس در مورد شفافیت آرای نمایندگان» در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این طرح، گفت: با شفاف شدن آرای وکلای ملت، مردم می‌توانند با نظارت بر رفتار و نظرات نمایندگان، به امر مطالبه‌گری بپردازند.

وی افزود: مردم زمانی می‌توانند بر نماینده خود نظارت داشته باشند که اطلاعات کافی در خصوص وی داشته باشند. امروز مردم نسبت به حضور و غیاب نمایندگان، شرکت نمایندگان در رأی گیری‌ها و کیفیت رأی نمایندگان اطلاع ندارند، زیرا طبق آیین نامه داخلی مجلس رأی نمایندگان مخفی است.

نماینده مردم قم در پارلمان با تشریح این طرح بیان داشت: این طرح تلاش می‌کند تا با ایجاد یک سامانه، مردم و رسانه‌ها در یک سازوکار مشخص به آرای وکلای ملت نظارت کرده و به امر مطالبه‌گری خود بپردازند.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد از روند بررسی برخی از طرح‌ها در مجلس، گفت: متأسفانه گاهی یک طرح که ساعت‌ها برای آن زمان گذاشته شده، به دلیل عدم توجه همکاران تصویب نمی‌شود.

گفتنی است پس از توضیحات مخالفان این طرح، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۶۹ رأی موافق، ۱۰۳ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند. /۸۵۶/پ202/ق

ارسال نظرات